ສິ່ງທີ່ຄູຄວນຮູ້ກ່ອນຈັດເຮັດແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
ສິ່ງທີ່ຄູຄວນຮູ້ກ່ອນຈັດເຮັດແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
ການຂຽນແຜນການສອນເປັນພາລະສຳລັບຄູຜູ້ສອນເຮັດໃຫ້ຄູບໍ່ຢາກຂຽນແຜນການສອນ ແຕ່ສຳລັບຫຼັກສູດ 51 ມີແນວທາງໃຫ້ຄູຈັດເຮັດຫນ່ວຍການຮຽນເປັນຫນ່ວຍຫຼາຍໆຄາບ ອນຸໂລມໃຫ້ຄູເຮັດແຜນການສອນເປັນຫນ່ວຍໄດ້ ແຕ່ສຳລັບຄູຜູ້ສອນທີ່ຈະເຮັດຜົນງານທາງວິຊາການເພື່ອກອກຳນົດຕຳແໜ່ງຫລືເລື່ອນຕຳແໜ່ງໃຫ້ສູງຂຶ້ນ ການເຮັດແຜນເປັນຫນ່ວຍໃຫຍ່ໆນັ້ນຄົງບໍ່ໄດ້ ດັ່ງນັ້ນົກຣູນອົງມາສຶກສາແນວການຂຽນແຜນການສອນຫລືການຂຽນແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ກ່ອນລົງມືຂຽນແຜນຈິງ
ການຂຽນແຜນການສອນເປັນພາລະສຳລັບຄູຜູ້ສອນເຮັດໃຫ້ຄູບໍ່ຢາກຂຽນແຜນການສອນ ແຕ່ສຳລັບຫຼັກສູດ 51 ມີແນວທາງໃຫ້ຄູຈັດເຮັດຫນ່ວຍການຮຽນເປັນຫນ່ວຍຫຼາຍໆຄາບ ອນຸໂລມໃຫ້ຄູເຮັດແຜນການສອນເປັນຫນ່ວຍໄດ້ ແຕ່ສຳລັບຄູຜູ້ສອນທີ່ຈະເຮັດຜົນງານທາງວິຊາການເພື່ອກອກຳນົດຕຳແໜ່ງຫລືເລື່ອນຕຳແໜ່ງໃຫ້ສູງຂຶ້ນ ການເຮັດແຜນເປັນຫນ່ວຍໃຫຍ່ໆນັ້ນຄົງບໍ່ໄດ້ ດັ່ງນັ້ນົກຣູນອົງມາສຶກສາແນວການຂຽນແຜນການສອນຫລືການຂຽນແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ກ່ອນລົງມືຂຽນແຜນຈິງ
ແນວການຈັດເຮັດແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
1. ຄວາມຫມາຍແລະກຣະບວນການຈັດການຮຽນຮູ້
1.1 ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ ໝາຍເຖິງ ແຜນການສອນນັ້ນເອງ ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ທີ່ດີ ຄວນມີກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້ທີ່ໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ປະຕິບັດຈິງເໝາະສົມກັບຄວາມສາມາດ ຄວາມຖະຫນັດແລະຄວາມສົນໃຈຂອງຜູ້ຮຽນ ໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຄົ້ນພົບຄຳຕອບຫລືການກະທຳດ້ວຍຕົນເອງ ໃຫ້ຜູ້ຮຽນຮັບຮູ້ແລະນຳກຣະບວນການໄປໃຊ້ຈິງໃນຊີວິດປະຈຳວັນ ທັງຫມົດທັງ ສົ່ງເສີມການໃຊ້ວັດດຸອຸປະກອນທີ່ສາມາດຈັດຫາໄດ້ໃນທ້ອງຖິ່ນ ໂດຍຄູຄອຍຖ້າໃຫ້ຄຳແນະນຳແລະເບິ່ງແຍງນັກຮຽນ
1.2 ກຣະບວນການຈັດການຮຽນຮູ້ ຕາມແນວທາງປະຕິຮູບກຣະບວນການຮຽນຮູ້
1) ຈັດຊີ້ນຫາແລະກິດຈະກຳສອດຄລ້ອງກັບຄວາມສາມາດ ຄວາມສົນໃຈແລະຄວາມຖະຫນັດຂອງຜູ້ຮຽນ
2) ຈັດການຮຽນຮູ້ໃຫ້ເກີດທຸກເວລາທຸກສະຖານທີ່ ປຣະສານກັບຜູ້ບກົກຮອງ ບຸກຄົນໃນຊຸມຊົນເພື່ອພັດທະນາຜູ້ຮຽນ
3) ຝຶກທັກສະກຣະບວນການຄິດ ວິເຄາະ ແລະການແກ້ບັນຫາ
4) ຈັດໃຫ້ຮຽນຮູ້ຈາກປະສົບການຈິງ ໄດ້ປະຕິບັດຈິງ ຄິດເປັນ ເຮັດເປັນ ຮູ້ຈັກແກ້ບັນຫາ ໃຝ່ຮູ້ໃຝ່ຮຽນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ
5) ຈັດການຮຽນຮູ້ປະສົມຜສານສາຣະຄວາມຮູ້ດ້ານຕ່າງໆທັງຫມົດທັງປຸກຝັງ ເຈົ້າທຳ ຄ່ານິຍົມອັນພຶງປະສົງແກ່ຜູ້ຮຽນ
6) ຈັດບັນຢາກາດ ສະພາບແວດລ້ອມ ສື່ ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກຕໍ່ການຮຽນຮູ້ ທັງຫມົດທັງໃຊ້ການວິຈັຍໃຫ້ເປັນສ່ວນຫນຶ່ງຂອງກຣະບວນການຮຽນຮູ້
1.1 ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ ໝາຍເຖິງ ແຜນການສອນນັ້ນເອງ ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ທີ່ດີ ຄວນມີກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້ທີ່ໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ປະຕິບັດຈິງເໝາະສົມກັບຄວາມສາມາດ ຄວາມຖະຫນັດແລະຄວາມສົນໃຈຂອງຜູ້ຮຽນ ໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຄົ້ນພົບຄຳຕອບຫລືການກະທຳດ້ວຍຕົນເອງ ໃຫ້ຜູ້ຮຽນຮັບຮູ້ແລະນຳກຣະບວນການໄປໃຊ້ຈິງໃນຊີວິດປະຈຳວັນ ທັງຫມົດທັງ ສົ່ງເສີມການໃຊ້ວັດດຸອຸປະກອນທີ່ສາມາດຈັດຫາໄດ້ໃນທ້ອງຖິ່ນ ໂດຍຄູຄອຍຖ້າໃຫ້ຄຳແນະນຳແລະເບິ່ງແຍງນັກຮຽນ
1.2 ກຣະບວນການຈັດການຮຽນຮູ້ ຕາມແນວທາງປະຕິຮູບກຣະບວນການຮຽນຮູ້
1) ຈັດຊີ້ນຫາແລະກິດຈະກຳສອດຄລ້ອງກັບຄວາມສາມາດ ຄວາມສົນໃຈແລະຄວາມຖະຫນັດຂອງຜູ້ຮຽນ
2) ຈັດການຮຽນຮູ້ໃຫ້ເກີດທຸກເວລາທຸກສະຖານທີ່ ປຣະສານກັບຜູ້ບກົກຮອງ ບຸກຄົນໃນຊຸມຊົນເພື່ອພັດທະນາຜູ້ຮຽນ
3) ຝຶກທັກສະກຣະບວນການຄິດ ວິເຄາະ ແລະການແກ້ບັນຫາ
4) ຈັດໃຫ້ຮຽນຮູ້ຈາກປະສົບການຈິງ ໄດ້ປະຕິບັດຈິງ ຄິດເປັນ ເຮັດເປັນ ຮູ້ຈັກແກ້ບັນຫາ ໃຝ່ຮູ້ໃຝ່ຮຽນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ
5) ຈັດການຮຽນຮູ້ປະສົມຜສານສາຣະຄວາມຮູ້ດ້ານຕ່າງໆທັງຫມົດທັງປຸກຝັງ ເຈົ້າທຳ ຄ່ານິຍົມອັນພຶງປະສົງແກ່ຜູ້ຮຽນ
6) ຈັດບັນຢາກາດ ສະພາບແວດລ້ອມ ສື່ ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກຕໍ່ການຮຽນຮູ້ ທັງຫມົດທັງໃຊ້ການວິຈັຍໃຫ້ເປັນສ່ວນຫນຶ່ງຂອງກຣະບວນການຮຽນຮູ້
2. ສິ່ງທີ່ຕ້ອງສຶກສາກ່ອນລົງມືຂຽນແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
2.1 ສຶກສາຫຼັກສູດສະຖານສຶກສາກລຸ່ມສາຣະການຮຽນຮູ້ການງານອາຊີບແລະເທກໂນໂລຢີ
2.2 ສຶກສາມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້ ມາດຕະຖານການຮຽນຊ່ວງຊັ້ນ
2.3 ວິເຄາະຫຼັກສູດ
2.4 ສຶກສາທຳມະຊາດຂອງກລຸ່ມສາຣະການງານອາຊີບແລະເທກໂນໂລຢີ
2.5 ສຶກສາການວັດຜົນແລະການປຣະເມີນຜົນ
2.6 ສຶກສາແຫຼ່ງຮຽນຮູ້ແລະສື່
2.7 ສຶກສາອົງຄ໌ປະກອບຂອງແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
2.8 ສຶກສາເທກນິກວິທີການສອນທີ່ຫຼາກຫຼາຍ
2.9 ອອກແບບແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
2.10 ຈັດເຮັດແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
2.1 ສຶກສາຫຼັກສູດສະຖານສຶກສາກລຸ່ມສາຣະການຮຽນຮູ້ການງານອາຊີບແລະເທກໂນໂລຢີ
2.2 ສຶກສາມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້ ມາດຕະຖານການຮຽນຊ່ວງຊັ້ນ
2.3 ວິເຄາະຫຼັກສູດ
2.4 ສຶກສາທຳມະຊາດຂອງກລຸ່ມສາຣະການງານອາຊີບແລະເທກໂນໂລຢີ
2.5 ສຶກສາການວັດຜົນແລະການປຣະເມີນຜົນ
2.6 ສຶກສາແຫຼ່ງຮຽນຮູ້ແລະສື່
2.7 ສຶກສາອົງຄ໌ປະກອບຂອງແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
2.8 ສຶກສາເທກນິກວິທີການສອນທີ່ຫຼາກຫຼາຍ
2.9 ອອກແບບແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
2.10 ຈັດເຮັດແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
3. ຫຼັກໃນການຈັດເຮັດແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
3.1 ຄວນຮູ້ວ່າສອນເພື່ອຫຍັງ
3.2 ໃຊ້ວິທີການສອນຢ່າງໃດ
3.3 ສອນແລ້ວຜົນເປັນຢ່າງໃດ
4. ອົງຄ໌ປະກອບຂອງແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
4.1 ສາຣະສຳຄັນ
4.2 ຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້
4.3 ຊີ້ນຫາ/ສາຣະການຮຽນຮູ້
4.4 ກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
4.5 ການວັດແລະປຣະເມີນຜົນ (ມີເກນການວັດຜົນທີ່ຊັດເຈນ)
4.6 ສື່ແລະແຫຼ່ງຮຽນຮູ້
47 ຄວາມຄິດເຫັນຂອງຜູ້ບຣິຫານ/ຜູ້ນິເທດ
4.8 ບັນທຶກຜົນຫຼັງສອນ
3.1 ຄວນຮູ້ວ່າສອນເພື່ອຫຍັງ
3.2 ໃຊ້ວິທີການສອນຢ່າງໃດ
3.3 ສອນແລ້ວຜົນເປັນຢ່າງໃດ
4. ອົງຄ໌ປະກອບຂອງແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
4.1 ສາຣະສຳຄັນ
4.2 ຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້
4.3 ຊີ້ນຫາ/ສາຣະການຮຽນຮູ້
4.4 ກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
4.5 ການວັດແລະປຣະເມີນຜົນ (ມີເກນການວັດຜົນທີ່ຊັດເຈນ)
4.6 ສື່ແລະແຫຼ່ງຮຽນຮູ້
47 ຄວາມຄິດເຫັນຂອງຜູ້ບຣິຫານ/ຜູ້ນິເທດ
4.8 ບັນທຶກຜົນຫຼັງສອນ
5. ສ່ວນປະກອບຂອງແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ທີ່ດມບູນນ໌
5.1 ປົກ
5.2 ໃບຮອງປົກ
5.3 ຄຳນຳ
5.4 ສານບັຍ
5.5 ມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້
5.6 ຕາຣາງວິເຄາະມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້
5.7 ຕັວຊີ້ວັດແລະສາຣະການຮຽນຮູ້ຣາຍພາກ/ຣາຍປີ
5.8 ຄຳອະທິບາຍຣາຍວິຊາ
5.9 ຫນ່ວຍການຮຽນຮູ້
5.10 ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
5.11 ສື່/ນວັດກຳ
5.12 ບັນນານຸກຣົມ
6. ແນວທາງການຂຽນແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
6.1 ສາຣະສຳຄັນ
ສາຣະສຳຄັນ ໝາຍເຖິງ ຂໍ້ຄວາມທີ່ເປັນແກ່ນຂອງຊີ້ນຫາສາຣະ ຫຼັກການ ຂໍ້ເທັດຈິງ ແລະແນວຄິດຕ່າງໆຂອງຊີ້ນຫາສາຣະຂອງແຜນການສອນນັ້ນ
ວິທີຂຽນ
1) ຂຽນຢ່າງສະຫລຸບ ກຣະຊັບ
2) ໃຊ້ຄຳທີ່ມີຄວາມຫມາຍເຈາະຈົ່ງ ແນ່ນອນ ເຊັ່ນ “ເປັນ” “ປະກອບ” “ໝາຍເຖິງ” “ຄື”
3) ເປັນການຂະຫຍາຍຊື່ເລື່ອງ
4) ຂຽນເປັນຄວາມຣຽງຫລືເປັນຂໍ້ກໍໄດ້ ສ່ວນໃຫຍ່ນິຍົມເປັນຄວາມຣຽງ
5) ເຣີ່ມດ້ວຍສິ່ງທີ່ຈຳເປັນແລະສຳຄັນທີ່ສຸດຂອງຊີ້ນຫາກ່ອນແລ້ວຕາມດ້ວຍຣາຍລະອຽດທີ່ສຳຄັນ
ເຊັ່ນ ຂຽນຊື່ເລື່ອງ ຕາມດ້ວຍ ເປັນ /ໝາຍເຖິງ/ຄື ແລ້ວຕາມດ້ວຍ ຂໍ້ຄວາມຂະຫຍາຍຊື່ເລື່ອງ
6.2 ຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້
ການຂຽນຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ ເປັນການບອກໃຫ້ຮູ້ວ່າເມື່ອສີ້ນສຸດການສອນແລ້ວຜູ້ຮຽນຈະເຮັດຫຍັງໄດ້ດ້ວຍ
ວິທີຂຽນ
1) ຂຽນໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບຜົນການຮຽນທີ່ຄາດຫວັງ ແລະມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້ຊ່ວງຊັ້ນ
2) ຂຽນໃຫ້ສັງເກດໄດ້ ວັດໄດ້
3) ການຂຽນມີອົງຄົ໌ບຣະກອບ 3 ສ່ວນ
ສ່ວນທີ່ 1 ເປັນພຶດຕິກຳ (ໃຊ້ຄຳກຣິຢາ)
ສ່ວນທີ່ 2 ເງື່ອນໄຂຫລືສະຖານນະການ
ສ່ວນທີ່ 3 ເກນ (ຄວາມສາມາດຂັ້ນຕ່ຳໃນການບັນລຸຈຸດປະສົງ )
6.3 ຊີ້ນຫາສາຣະ/ສາຣະການຮຽນຮູ້
1) ຂຽນໃຫ້ມີຄວາມຖືກຕ້ອງ
2) ຂຽນໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ຂໍ້ຕໍ່ຂໍ້
3) ຂຽນຊີ້ນຫາໃຫຍ່ ຊີ້ນຫາຍ່ອຍແລະມີຣາຍລະອຽດຂອງຊີ້ນຫາ
6.4 ກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
1) ກິດຈະກຳທີ່ຈັດຄວນເປັນກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້ ທີ່ເນັ້ນຜູ້ຮຽນເປັນສຳຄັນ ຢົກຕັວຢ່າງ ເຊັ່ນ
• ກິດຈະກຳການຊັກຖາມ ຄືການຕັ້ງຄຳຖາມໃຫ້ຊ່ວຍກັນຕອບ ອາດຊັກຖາມເປັນກລຸ່ມຫລືໃນຊັ້ນຮຽນ ກ່ຽວກັບເລື່ອງທີ່ຮຽນ ຫລືກິດຈະກຳທີ່ປະຕິບັດ
• ກິດຈະກຳການອພິບຣາຍ ຫົວຂໍ້ການອພິບຣາຍອາດເປັນຂໍ້ຄວາມຫລືເປັນຄຳຖາມກໍໄດ້ (ສ່ວນໃຫຍ່ນິຍົມຫົວຂໍ້ທີ່ເປັນຄຳຖາມ) ຜູ້ອພິບຣາຍແຕ່ລະຄົນຈະສະແດງເຫດຜົນຫລືອະທິບາຍເພື່ອດນັບສນຸນ ຫລືໂຕ້ແຢ້ງຫົວຂໍ້ທີ່ກຳນົດໂດຍບໍ່ມີການແບ່ງຝ່າຍ ແລະບໍ່ມີການລົງມຕິ ອາດຈະເປັນການອພິບຣາຍປາກເປລົ່າໃນກລຸ່ມຫລືໃນຊັ້ນຮຽນແລະອາດໃຫ້ທຸກຄົນຂຽນສະຫລຸບຜົນການອພິບຣາຍ
• ກິດຈະກຳການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ ຄືການຕັ້ງຂໍ້ສັງເກດ ຫລືໃຫ້ຂ້ອດຣຸບ ຕາມຄວາມຕິດເຫັນຫລືຕາມເຫດຜົນຂອງແຕ່ລະບຸກຄົນໂດຍບໍ່ຈຳເປັນຕ້ອງສະໜັບສະໜູນຫລືຄັດຄ້ານ ອາດສະແດງຄວາມເຫັນໂດຍເວົ້າ ຫລືຂຽນ ຖ້າເປັນການຂຽນຈະມີລັກສະນະທຳນອງດຽວກັບການຕອບຄຳຖາມທີ່ຕ້ອງການໃຫ້ສະແດງຄວາມເຫັນຫລືເຫດຜົນປະກອບຄຳຕອບໃນຄຳຖາມປຣະເພດໃຫ້ຕອບເສຣີ
• ກິດຈະກຳການຄົ້ນຫາ ຄືການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າຫາຂໍ້ເທັດຈິງ ຂໍ້ມູນສາຣະສົນເທດ ຫລືທັກສະກຣະບວນການ(ການກະທຳຫຼາຍການກະທຳ ຊຶ່ງກະທຳຕໍ່ເນື່ອງກັນໄປເປັນຊຸດເພື່ອໃຫ້ເກີດຜລໍປິ້ງໜຶ່ງ) ຊຶ່ງອາດເຮັດໂດຍການລວບລວມຫລືສືບຄົ້ນຂໍ້ມູນຫຼັກຖານທາງປະຫວັດສາດ ແລະສັງຄົມວັດທະນະທຳ ການບັນທຶກ ວິເຄາະ ສັງເຄາະ ການທົດລອງ ການກວດສອບກົດຫລືຫຼັກການທາງເສຣດຖ໌ສາດ ການຫາຄຳຕອບໃນວິຊາກນິດສາດ ການແກ້ບັນຫາໃນຊີວິດປະຈຳວັນ
2) ເທກນິກການຂຽນກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
• ຂຽນໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ແລະສາຣະສຳຄັນ
• ຈັດກິດຈະກຳທີ່ຫຼາກຫຼາຍເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ປະຕິບັດຈິງ ເພື່ອນຳໄປສູ່ການບັນລຸຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້
• ໃຊ້ກຣະບວນການຮຽນທີ່ເໝາະສົມ
6.5 ການວັດຜົນແລະປຣະເມີນຜົນ
1) ຂຽນໄດ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ຂໍ້ຕໍ່ຂໍ້
2) ມີອົງຄ໌ປະກອບຍ່ອຍຄົບຖ້ວນ ເຊັ່ນ
• ວິທີວັດ
• ເຄື່ອງມືວັດ
• ເກນການວັດທີ່ຊັດເຈນ
6.6 ສື່ແລະແຫຼ່ງຮຽນຮູ້
1) ສື່ເໝາະສົມ ສອດຄລ້ອງກັບຊີ້ນຫາ/ ສາຣະການຮຽນຮູ້ ກິດຈະກຳການຮຽນການສອນແລະຜູ້ຮຽນ
2) ຣຽງລຳດັບໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
3) ຣະບຸສື່/ ແຫຼ່ງຮຽນຮູ້ທີ່ຊັດເຈນ
6.7 ການວັດຜົນແລະປຣະເມີນຜົນ
1) ຂຽນໄດ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ຂໍ້ຕໍ່ຂໍ້
2) ມີອົງຄ໌ປະກອບຍ່ອຍຄົບຖ້ວນ ເຊັ່ນ
• ວິທີວັດ
• ເຄື່ອງມືວັດ
• ເກນການວັດ
6.8 ບັນທຶກຜົນຫຼັງສອນ
5.1 ປົກ
5.2 ໃບຮອງປົກ
5.3 ຄຳນຳ
5.4 ສານບັຍ
5.5 ມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້
5.6 ຕາຣາງວິເຄາະມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້
5.7 ຕັວຊີ້ວັດແລະສາຣະການຮຽນຮູ້ຣາຍພາກ/ຣາຍປີ
5.8 ຄຳອະທິບາຍຣາຍວິຊາ
5.9 ຫນ່ວຍການຮຽນຮູ້
5.10 ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
5.11 ສື່/ນວັດກຳ
5.12 ບັນນານຸກຣົມ
6. ແນວທາງການຂຽນແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້
6.1 ສາຣະສຳຄັນ
ສາຣະສຳຄັນ ໝາຍເຖິງ ຂໍ້ຄວາມທີ່ເປັນແກ່ນຂອງຊີ້ນຫາສາຣະ ຫຼັກການ ຂໍ້ເທັດຈິງ ແລະແນວຄິດຕ່າງໆຂອງຊີ້ນຫາສາຣະຂອງແຜນການສອນນັ້ນ
ວິທີຂຽນ
1) ຂຽນຢ່າງສະຫລຸບ ກຣະຊັບ
2) ໃຊ້ຄຳທີ່ມີຄວາມຫມາຍເຈາະຈົ່ງ ແນ່ນອນ ເຊັ່ນ “ເປັນ” “ປະກອບ” “ໝາຍເຖິງ” “ຄື”
3) ເປັນການຂະຫຍາຍຊື່ເລື່ອງ
4) ຂຽນເປັນຄວາມຣຽງຫລືເປັນຂໍ້ກໍໄດ້ ສ່ວນໃຫຍ່ນິຍົມເປັນຄວາມຣຽງ
5) ເຣີ່ມດ້ວຍສິ່ງທີ່ຈຳເປັນແລະສຳຄັນທີ່ສຸດຂອງຊີ້ນຫາກ່ອນແລ້ວຕາມດ້ວຍຣາຍລະອຽດທີ່ສຳຄັນ
ເຊັ່ນ ຂຽນຊື່ເລື່ອງ ຕາມດ້ວຍ ເປັນ /ໝາຍເຖິງ/ຄື ແລ້ວຕາມດ້ວຍ ຂໍ້ຄວາມຂະຫຍາຍຊື່ເລື່ອງ
6.2 ຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້
ການຂຽນຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ ເປັນການບອກໃຫ້ຮູ້ວ່າເມື່ອສີ້ນສຸດການສອນແລ້ວຜູ້ຮຽນຈະເຮັດຫຍັງໄດ້ດ້ວຍ
ວິທີຂຽນ
1) ຂຽນໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບຜົນການຮຽນທີ່ຄາດຫວັງ ແລະມາດຕະຖານການຮຽນຮູ້ຊ່ວງຊັ້ນ
2) ຂຽນໃຫ້ສັງເກດໄດ້ ວັດໄດ້
3) ການຂຽນມີອົງຄົ໌ບຣະກອບ 3 ສ່ວນ
ສ່ວນທີ່ 1 ເປັນພຶດຕິກຳ (ໃຊ້ຄຳກຣິຢາ)
ສ່ວນທີ່ 2 ເງື່ອນໄຂຫລືສະຖານນະການ
ສ່ວນທີ່ 3 ເກນ (ຄວາມສາມາດຂັ້ນຕ່ຳໃນການບັນລຸຈຸດປະສົງ )
6.3 ຊີ້ນຫາສາຣະ/ສາຣະການຮຽນຮູ້
1) ຂຽນໃຫ້ມີຄວາມຖືກຕ້ອງ
2) ຂຽນໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ຂໍ້ຕໍ່ຂໍ້
3) ຂຽນຊີ້ນຫາໃຫຍ່ ຊີ້ນຫາຍ່ອຍແລະມີຣາຍລະອຽດຂອງຊີ້ນຫາ
6.4 ກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
1) ກິດຈະກຳທີ່ຈັດຄວນເປັນກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້ ທີ່ເນັ້ນຜູ້ຮຽນເປັນສຳຄັນ ຢົກຕັວຢ່າງ ເຊັ່ນ
• ກິດຈະກຳການຊັກຖາມ ຄືການຕັ້ງຄຳຖາມໃຫ້ຊ່ວຍກັນຕອບ ອາດຊັກຖາມເປັນກລຸ່ມຫລືໃນຊັ້ນຮຽນ ກ່ຽວກັບເລື່ອງທີ່ຮຽນ ຫລືກິດຈະກຳທີ່ປະຕິບັດ
• ກິດຈະກຳການອພິບຣາຍ ຫົວຂໍ້ການອພິບຣາຍອາດເປັນຂໍ້ຄວາມຫລືເປັນຄຳຖາມກໍໄດ້ (ສ່ວນໃຫຍ່ນິຍົມຫົວຂໍ້ທີ່ເປັນຄຳຖາມ) ຜູ້ອພິບຣາຍແຕ່ລະຄົນຈະສະແດງເຫດຜົນຫລືອະທິບາຍເພື່ອດນັບສນຸນ ຫລືໂຕ້ແຢ້ງຫົວຂໍ້ທີ່ກຳນົດໂດຍບໍ່ມີການແບ່ງຝ່າຍ ແລະບໍ່ມີການລົງມຕິ ອາດຈະເປັນການອພິບຣາຍປາກເປລົ່າໃນກລຸ່ມຫລືໃນຊັ້ນຮຽນແລະອາດໃຫ້ທຸກຄົນຂຽນສະຫລຸບຜົນການອພິບຣາຍ
• ກິດຈະກຳການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ ຄືການຕັ້ງຂໍ້ສັງເກດ ຫລືໃຫ້ຂ້ອດຣຸບ ຕາມຄວາມຕິດເຫັນຫລືຕາມເຫດຜົນຂອງແຕ່ລະບຸກຄົນໂດຍບໍ່ຈຳເປັນຕ້ອງສະໜັບສະໜູນຫລືຄັດຄ້ານ ອາດສະແດງຄວາມເຫັນໂດຍເວົ້າ ຫລືຂຽນ ຖ້າເປັນການຂຽນຈະມີລັກສະນະທຳນອງດຽວກັບການຕອບຄຳຖາມທີ່ຕ້ອງການໃຫ້ສະແດງຄວາມເຫັນຫລືເຫດຜົນປະກອບຄຳຕອບໃນຄຳຖາມປຣະເພດໃຫ້ຕອບເສຣີ
• ກິດຈະກຳການຄົ້ນຫາ ຄືການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າຫາຂໍ້ເທັດຈິງ ຂໍ້ມູນສາຣະສົນເທດ ຫລືທັກສະກຣະບວນການ(ການກະທຳຫຼາຍການກະທຳ ຊຶ່ງກະທຳຕໍ່ເນື່ອງກັນໄປເປັນຊຸດເພື່ອໃຫ້ເກີດຜລໍປິ້ງໜຶ່ງ) ຊຶ່ງອາດເຮັດໂດຍການລວບລວມຫລືສືບຄົ້ນຂໍ້ມູນຫຼັກຖານທາງປະຫວັດສາດ ແລະສັງຄົມວັດທະນະທຳ ການບັນທຶກ ວິເຄາະ ສັງເຄາະ ການທົດລອງ ການກວດສອບກົດຫລືຫຼັກການທາງເສຣດຖ໌ສາດ ການຫາຄຳຕອບໃນວິຊາກນິດສາດ ການແກ້ບັນຫາໃນຊີວິດປະຈຳວັນ
2) ເທກນິກການຂຽນກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
• ຂຽນໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ແລະສາຣະສຳຄັນ
• ຈັດກິດຈະກຳທີ່ຫຼາກຫຼາຍເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ປະຕິບັດຈິງ ເພື່ອນຳໄປສູ່ການບັນລຸຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້
• ໃຊ້ກຣະບວນການຮຽນທີ່ເໝາະສົມ
6.5 ການວັດຜົນແລະປຣະເມີນຜົນ
1) ຂຽນໄດ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ຂໍ້ຕໍ່ຂໍ້
2) ມີອົງຄ໌ປະກອບຍ່ອຍຄົບຖ້ວນ ເຊັ່ນ
• ວິທີວັດ
• ເຄື່ອງມືວັດ
• ເກນການວັດທີ່ຊັດເຈນ
6.6 ສື່ແລະແຫຼ່ງຮຽນຮູ້
1) ສື່ເໝາະສົມ ສອດຄລ້ອງກັບຊີ້ນຫາ/ ສາຣະການຮຽນຮູ້ ກິດຈະກຳການຮຽນການສອນແລະຜູ້ຮຽນ
2) ຣຽງລຳດັບໃຫ້ສອດຄລ້ອງກັບກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
3) ຣະບຸສື່/ ແຫຼ່ງຮຽນຮູ້ທີ່ຊັດເຈນ
6.7 ການວັດຜົນແລະປຣະເມີນຜົນ
1) ຂຽນໄດ້ສອດຄລ້ອງກັບຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ຂໍ້ຕໍ່ຂໍ້
2) ມີອົງຄ໌ປະກອບຍ່ອຍຄົບຖ້ວນ ເຊັ່ນ
• ວິທີວັດ
• ເຄື່ອງມືວັດ
• ເກນການວັດ
6.8 ບັນທຶກຜົນຫຼັງສອນ
7. ແຜນການຈັດການຮຽນຮູ້ທີ່ມີຄຸນນະພາບ ສັງເກດໄດ້ດັ່ງນີ້
7.1 ມີອົງຄ໌ປະກອບຄົບຖ້ວນ
7.2 ຂຽນແຕ່ລະອົງຄ໌ປະກອບໄດ້ຖືກຕ້ອງ ຊັດເຈນ
7.3 ອົງຄ໌ປະກອບຂອງແຜນມີຄວາມສຳພັນສອດຄລ້ອງກັນ
7.4 ນຳກຣະບວນການສອນມາໃຊ້ຢ່າງເໝາະສົມ
7.5 ເມື່ອສຳເລັດສິ້ນກຣະບວນການຮຽນຮູ້ແລ້ວຜູ້ຮຽນເກີດການຮຽນຮູ້ຕາມຈຸດປະສົງທີ່ກຳນົດ
7.6 ບັນທຶກຜົນຫຼັງສອນໄດ້ຊັດເຈນ
7.1 ມີອົງຄ໌ປະກອບຄົບຖ້ວນ
7.2 ຂຽນແຕ່ລະອົງຄ໌ປະກອບໄດ້ຖືກຕ້ອງ ຊັດເຈນ
7.3 ອົງຄ໌ປະກອບຂອງແຜນມີຄວາມສຳພັນສອດຄລ້ອງກັນ
7.4 ນຳກຣະບວນການສອນມາໃຊ້ຢ່າງເໝາະສົມ
7.5 ເມື່ອສຳເລັດສິ້ນກຣະບວນການຮຽນຮູ້ແລ້ວຜູ້ຮຽນເກີດການຮຽນຮູ້ຕາມຈຸດປະສົງທີ່ກຳນົດ
7.6 ບັນທຶກຜົນຫຼັງສອນໄດ້ຊັດເຈນ
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น