ຄວາມຫມາຍຂອງຊຸດກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
ຄວາມຫມາຍຂອງຊຸດກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້
ຊຸດກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້ ຫຼື ຊຸດການຮຽນ-ການສອນມາຈາກຄໍາວ່າ
Instructional
Package ຫຼື Learning Package ທີ່ມີຢູ່ແລ້ວໃຊ້ຄໍາວ່າ
“ຊຸດການສອນ” ເພາະເປັນ ສື່ທີ່ຄູນໍາມາໃຊ້ໃນການສອນ
ແຕ່ ຕໍ່ມາແນວຄິດໃນການຈັດການຮຽນ-ການສອນທີ່ເນັ້ນຜູ້ຮຽນເປັນໃຈກາງໄດ້ເຂົ້າມາມີບົດບາດຫຼາຍຂຶ້ນ
ບາງຄັ້ງອາດເອີ້ນທັງຫມົດເຫຼົ່ານີ້ວ່າ ຊຸດກິດຈະກຳການສອນ (ບຸນເກືອ
ຄວນຫາເວດ, 2542,
ໜ້າ. 91) ແລະ ໃນການຄົ້ນຄວ້າໃນການຄົ້ນຄວ້າຄັ້ງນີ້ໃຊ້ຄໍາວ່າ
“ຊຸດກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້” ເພື່ອໃຫ້ຄວບຄຸມກິດຈະກຳຂອງຄູ
ແລະ ນັກຮຽນ ໄດ້ຝຶກປະຕິບັດ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າດ້ວຍຕົນເອງ ຄູເປັນພຽງຜູ້ໃຫ້ຄໍາແນະນໍາ(Coach) ໂດຍມີຂະບວນການສ້າງຕາມຂັ້ນຕອນການສ້າງຊຸດກິດຈະກຳທຸກປະການໄດ້ມີນັກການສຶກສາຫຼາຍທ່ານເຂົາໄດ້ໃຫ້ຄວາມຫມາຍ
ໄວ້ດັ່ງນີ້:
ກູ໊ດ (Good, 1973, p. 306) ໄດ້ໃຫ້ຄວາມຫມາຍຂອງຊຸດກິດຈະກຳ ໝາຍເຖິງ:
ໂປແກຣມທາງການສອນທຸກຢ່າງທີ່ຈັດໄວ້ສະເພາະ, ມີວັດຖຸອຸປະກອນທີ່ໃຊ້ໃນການສອນ, ມີອຸປະກອນທີ່ໃຊ້ໃນການຮຽນ, ມີຄູ່ມືຄູ,
ມີເນື້ອໃນ, ມີແບບທົດສອບ ແລະ ມີຂໍ້ມູນທີ່ເຊື່ອຖືໄດ້, ມີການກຳນົດຈຸດມຸ່ງໝາຍຂອງການຮຽນໄວ້ຢ່າງຊັດເຈນ. ຊຸດກິດຈະກຳນີ້, ຄູເປັນຜູ້ຈັດໃຫ້ນັກຮຽນແຕ່ລະຄົນໄດ້ສຶກສາ
ແລະ ຝຶກຝົນດ້ວຍຕົນເອງໂດຍຄູເປັນຜູ້ຄອຍຖ້າແນະນຳເທົ່ານັ້ນ.
ແຄບເພລີຣ໌ ແລະ ແຄບເພລີຣ໌ (Kapfer,Phillip.; & Mirian Kapfer, 1972, ໜ້າ. 7-13)
ໄດ້ໃຫ້ຄວາມຫມາຍຂອງຄຳວ່າຊຸດການຮຽນໄວ້ວ່າ:
ເປັນຮູບແບບການສື່ສານລະຫວ່າງຜູ້ສອນກັບຜູ້ຮຽນ
ຊຶ່ງປະກອບດ້ວຍຄຳແນະນຳໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ເຮັດກິດຈະກຳການຮຽນຈົນບັນລຸພຶດຕິກຳທີ່ເປັນຜົນຂອງການຮຽນຮູ້,
ສ່ວນເນື້ອໃນທີ່ນຳມາສ້າງຊຸດການຮຽນ ນຳມາຈາກຂອບເຂດຄວາມຮູ້ທີ່ຫຼັກສູດກຳນົດໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ຊຶ່ງຕ້ອງສື່ຄວາມຫມາຍໃຫ້ແກ່ຜູ້ຮຽນຢ່າງຊັດເຈນ,
ຈົນຜູ້ຮຽນເກີດພຶດຕິກຳຕາມເປົ້າໝາຍ ຫຼືຈຸດປະສົງການຮຽນຮູ້ທີ່ເປັນລັກຊະນະພຶດຕິກຳ.
ຈາກແນວຄວາມຄິດ ແລະ ຄວາມໝາຍຂອງນັກການສຶກສາທີ່ຫຼາຍທ່ານໄດ້ກ່າວມາຂ້າງເທິ່ງນັ້ນ
ສາມາດສະຫຼຸບໄດ້ວ່າ: ຊຸດກິດຈະກຳການຮຽນຮູ້ ໝາຍເຖິງ: ຊຸດການຮຽນ-ການສອນທີ່ເນັ້ນໄຫ້ຄູ
ແລະ ນັກຮຽນໄດ້ຝຶກການປະຕິບັດ ແລະ ແກ້ໃຂບັນຫາການຮຽນເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ ໂດຍເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນເກີດການຮຽນຮູ້
ແລະ ມີຜົນສຳເລັດຕາມເປົ້າໝາຍ.
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น