ປັດສະຍາຂອງການສຶກສາ 5 ສາຂາ

ປັດສະຍາການສຶກສາ

1. ປັດຊະຍາ​ສາລະ​ນິຍົມ​ ຫລື​ສາລັດ​ນິຍົມ​ (Essentialism)
ເປັນ​ປັດຊະຍາ​ທີ່​ເຊື່ອ​ວ່າ​ ການສຶກສາ​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ມື​ໃນ​ການ​ຖ່າຍ​ທອດ​ຄວາມ​ຮູ້​ຄວາມ​ຈິງ​ທາງ​ທຳມະຊາດ​
2.  ປັດຊະຍາ​ສາ​ຂາ​ສັດ​ວິທະຍາ​ນິຍົມ​ ຫລື​ ສັດ​ນິຍົມ​ວິທະຍາ​ ຫລື​ນິ​ຣັນ​ຕົນ​ນິຍົມ​ (Perenialism)
ເປັນ​ປັດຊະຍາ​ທີ່​ເຊື່ອ​ວ່າ​ໂລກ​ນີ້​ມີ​ບາງ​ສິ່ງ​ທີ່​ມີ​ຄຸນຄ່າ​ຖາວອນ​ ບໍ່​ປ່ຽນ​ແປງ​ ທີ່​ເຮົາ​ຄວນ​ອ​ະນຸ​ລັກ ​ແລະ ​ຖ່າຍ​ທອດ​ໃຫ້​ຄົນ​ລຸ້ນ​ຫຼັງ​ຕໍ່ໄປ​
3.  ປັດຊະຍາ​ວິພັດທະນາ​ການ​ນິຍົມ​ ຫລື​ ວິວັດທະນາ​ນິຍົມ​ ຫລື​ ວິວັດທະນາ​ການ​ນິຍົມ​ (Progressivism)
ເປັນ​ປັດຊະຍາ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ວ່າ​ການ​ດຳ​ລົງ​ຊີວິດ​ທີ່​ດີ​ ຕ້ອງ​ຕັ້ງ​ຢູ່​ເທິງ​ພື້ນ​ຖານ​ຂອງ​ການ​ຄິດ​ທີ່​ດີ​ແລະ​ການ​ກະທຳ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​
4.  ປັດຊະຍາ​ສາ​ຂາ​ປະຕິ​ຮູບ​ນິຍົມ​ (Reconstructionism)
ເປັນ​ປັດຊະຍາ​ທີ່​ເຊື່ອ​ວ່າ​ ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ສັງຄົມ​ ເປັນ​ຫນ້າທີ່​ຂອງ​ສະມາຊິກ​ຂອງ​ຄົນ​ໃນ​ສັງຄົມ​ທຸກ​ຄົນ​ ແລະ​ ການສຶກສາ​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ມື​ສຳຄັນ​ທີ່​ສາມາດ​ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ໃນ​ສັງຄົມ​ໄດ້​
5.  ປັດຊະຍາ​ສາ​ຂາ​ອັດ​ຖິ​ພາວ​ະນິຍົມ​ ຫລື​ອັດ​ນິຍົມ​ ຫລື​ສົມວະພາບ​ນິຍົມ​ (Existentialism)
ເປັນ​ປັດຊະຍາ​ທີ່​ເຊື່ອ​ໃນ​ຄວາມ​ມີ​ຢູ່​ເປັນ​ຢູ່​ຂອງ​ມະນຸດ​ ມະນຸດ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ກຳນົດ​ຫລືສະແຫວງ​ຫາ​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ (essence) ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​
ເອກະສານ​ອ້າງ​ອິງ​
ທິດ​ນາ​  ແຂມ​ມ​ນີ.​ ສາດ​ການ​ສອນ.​ ກຣຸງ​ເທບ​ຯ​ : ຈຸ​ລາລົງກອນ​ມະຫາ​ວິທະຍາ​ລັຍ​, 2545.

ສຸ​ນີ​ຢ໌​  ພູ່​ພັນ.​ ແນວ​ຄິດ​ພື້ນ​ຖານ​ການສ້າງ​ແລະ​ພັດທະນາ​ຫຼັກ​ສູດ.​ ຊຽງ​ໃໝ່​ : The Knowledge Center, 2546.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ການວິເຄາະ swot ຕົນເອງ