ປັດສະຍາຂອງການສຶກສາ 5 ສາຂາ
1. ປັດຊະຍາສາລະນິຍົມ ຫລືສາລັດນິຍົມ (Essentialism)
ເປັນປັດຊະຍາທີ່ເຊື່ອວ່າ ການສຶກສາເປັນເຄື່ອງມືໃນການຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ຄວາມຈິງທາງທຳມະຊາດ
2. ປັດຊະຍາສາຂາສັດວິທະຍານິຍົມ ຫລື ສັດນິຍົມວິທະຍາ ຫລືນິຣັນຕົນນິຍົມ (Perenialism)
ເປັນປັດຊະຍາທີ່ເຊື່ອວ່າໂລກນີ້ມີບາງສິ່ງທີ່ມີຄຸນຄ່າຖາວອນ
ບໍ່ປ່ຽນແປງ ທີ່ເຮົາຄວນອະນຸລັກ ແລະ ຖ່າຍທອດໃຫ້ຄົນລຸ້ນຫຼັງຕໍ່ໄປ
3. ປັດຊະຍາວິພັດທະນາການນິຍົມ ຫລື ວິວັດທະນານິຍົມ ຫລື ວິວັດທະນາການນິຍົມ (Progressivism)
ເປັນປັດຊະຍາທີ່ມີຄວາມເຊື່ອວ່າການດຳລົງຊີວິດທີ່ດີ ຕ້ອງຕັ້ງຢູ່ເທິງພື້ນຖານຂອງການຄິດທີ່ດີແລະການກະທຳທີ່ເໝາະສົມ
4. ປັດຊະຍາສາຂາປະຕິຮູບນິຍົມ (Reconstructionism)
ເປັນປັດຊະຍາທີ່ເຊື່ອວ່າ ການປະຕິຮູບສັງຄົມ ເປັນຫນ້າທີ່ຂອງສະມາຊິກຂອງຄົນໃນສັງຄົມທຸກຄົນ
ແລະ ການສຶກສາເປັນເຄື່ອງມືສຳຄັນທີ່ສາມາດເຮັດໃຫ້ເກີດການປ່ຽນແປງໃນສັງຄົມໄດ້
5. ປັດຊະຍາສາຂາອັດຖິພາວະນິຍົມ ຫລືອັດນິຍົມ ຫລືສົມວະພາບນິຍົມ (Existentialism)
ເປັນປັດຊະຍາທີ່ເຊື່ອໃນຄວາມມີຢູ່ເປັນຢູ່ຂອງມະນຸດ ມະນຸດແຕ່ລະຄົນຈະຕ້ອງກຳນົດຫລືສະແຫວງຫາສາລະສຳຄັນ (essence) ດ້ວຍຕົນເອງ
ເອກະສານອ້າງອິງ
ທິດນາ ແຂມມນີ. ສາດການສອນ. ກຣຸງເທບຯ : ຈຸລາລົງກອນມະຫາວິທະຍາລັຍ, 2545.
ສຸນີຢ໌ ພູ່ພັນ. ແນວຄິດພື້ນຖານການສ້າງແລະພັດທະນາຫຼັກສູດ. ຊຽງໃໝ່ : The Knowledge Center, 2546.

ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น