ປັດຊະຍາປະສົບການຕາມແນວຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ (John Dewey) ສູ່ການຈັດການຮຽນຮູ້ວິທະຍາສາດ

ປັດຊະຍາ​ປະສົບການ​ຕາມ​ແນວ​ຄິດ​ຂອງ​ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ (John Dewey) ສູ່​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ຮູ້​ວິທະຍາ​ສາດ​

ແນວ​ຄິດ​ຂອງ​ນັກ​ປັດຊະຍາ​ພວກ​ປະສົບການ​ນິຍົມ​ (Experimentalism) ຊຶ່ງ​ມີດ​ອ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ນັກປາດ​ຜູ້​ນີ້​ມີ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ວ່າ​ຄວາມ​ຢູ່​ລອດຂອງສັບພະສັດ​ (ຊຶ່ງ​ໝາຍ​ເຖິງ​ມະນຸດ​ດ້ວຍ​ນັ້ນ​) ຄວນ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ການ​ປັບ​ຕັວ​ຂອງ​ສິ່ງ​ນັ້ນ​ໆ​ ຄວາມ​ເຊື່ອ​ນີ້​ໄດ້​ມາ​ຈາກ​ຊາ​ຣົ໌ນ​ສ໌​ ດາ​ວິນ​ (Charles Darwin) ເຈົ້າ​ຂອງ​ທິດສະດີ​ວິວັດທະນາ​ການ​ຊຶ່ງ​ໃຫ້​ຫຼັກ​ໄວ້​ວ່າ​ຜູ້​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ທີ່ສຸດ​ຈະ​ຢູ່​ລອດ​ (The Survival of the Fittest) ສ່ວນ​ຜູ້​ທີ່​ບໍ່​ເໝາະ​ສົມ​ ຄວນ​ຈະລົ້ມຫາຍ​ຕາຍ​ຈາກ​ໄປ​ ຈາກ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ​ຂໍ້​ນີ້​ ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ ຈຶ່ງ​ໄດ້​ຢຶດ​ເອົາ​ເລື່ອງ​ “ການ​ປັບ​ຕັວ​” ໃຫ້​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ເປັນ​ສົນ​ນະ​ສຳຄັນ​ ຫລື​ເປັນ​ແກ່ນ​ແຫ່ງ​ການສຶກສາ​ ຈາກ​ແນວ​ຄິດ​ເລື່ອງ​ການ​ປັບ​ຕັວ​ນີ້​ເອງ​ ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ (John Dewey) ຈຶ່ງ​ເຫັນ​ຄ່າ​ມະນຸດ​ຄວນ​ມີ​ບັນຫາ​ຢູ່​ຕະຫລອດ​ ບັນຫາ​ນັ້ນ​ກໍ​ຄື​ ການ​ປະເຊີນ​ຕໍ່​ຄວາມ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຂອງ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ອ້ອມ​ຕັວ​ທີ່​ເປັນ​ຢູ່​ທຸກ​ຂະນະ​ນັ້ນ​ເອງ​ ເມື່ອ​ມະນຸດ​ຕ້ອງ​ພົບ​ບັນຫາ​ຢູ່​ຕະຫລອດ​ ການ​ຝຶກ​ມະນຸດ​ໃຫ້​ແກ້​ບັນຫາ​ໄດ້​ ຈຶ່ງ​ເປັນ​ສິ່ງ​ຈຳ​ເປັນ​ເພາະ​ຈະ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ກຳຈັດ​ບັນຫາ​ທີ່​ມາ​ຂັດ​ຂວາງ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ຊີວິດ​ໄດ້​ ແລະ​ຊີວິດ​ນັ້ນ​ກໍ​ຈະ​ຢູ່​ລອດ​ຕະຫລອດ​ໄປ​
ປະສົບການ​” ຕາມ​ຄວາມ​ຄິດ​ຂອງ​ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ ແບ່ງ​ເປັນ​ 2 ປະ​ເພດ​ ຄື​ ປະສົບການ​ປະຖົມພູມ (Primary experience) ແລະ​ ປະສົບການ​ທຸ​ຕິຍ​ະພູ​ມ (Secondary experience)
ປະສົບການ​ປະຖົມພູ​ມ​ ຄື​ ປະສົບການ​ທີ່​ຢັງ​ບໍ່​ເປັນ​ຄວາມ​ຮູ້​ ຫລື​ຢັງ​ບໍ່​ໄດ້​ມີ​ການ​ຄິດໄຕ່ຕອງ​ ເປັນພຽງ​ຂະ​ບວນ​ການ​ຂອງ​ການ​ກະທຳ​ ແລະ ​ການ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ປ່ຽນ​ແປງ​ລະຫວ່າງ ​ອິນຊີ ​ແລະ ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ ສ່ວນ​ປະສົບການ​ທຸ​ຕິຍະ​ພູ​ມ​ ເປັນ​ປະສົບການ​ປະ​ເພດ​ທີ່​ເປັນ​ຄວາມ​ຮູ້​ ຄື​ໄດ້​ຜ່ານ​ຂະ​ບວນ​ການ​ຄິດ​ໄຕ່ຕອງ​ມາ​ແລ້ວ​ ປະສົບການ​ປະຖົມພູມຈະ​ເປັນເນື້ອຫາ​ຂອງ​ປະສົບການ​ທຸ​ຕິຍະ​ພູ​ມ​ ເປັນ​ຂໍ້​ມູນ​ເບື້ອງ​ຕົ້ນ​ສຳລັບ​ຄິດໄຕ່ຕອງ​ ຕັວ​ຢ່າງ​ເຊັ່ນ​ ເດັກ​ຂື້ດື້​ ໄປ​ຫຢຽບ​ຖ່ານ​ໄຟ​ຮ້ອນ​ ໆ​ ຜົນ​ປາກົດ​ວ່າ​ມີ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ທາງ​ກາຍ​ພາບ​ ຄື​ ຕີນ​ຖືກ​ໄຟ​ລວກ​ ເປັນ​ປະສົບການ​ປະຖົມພູມ​ ເມື່ອ​ເດັກ​ເກີດ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຈາກ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ຢຽບ​ຖ່ານ​ໄຟ​ຮ້ອນ​ ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເຈັບ​ປວດ​ ແລະ​ ບໍ່​ຢາກ​ຫລິ້ນ​ບໍລິເວນ​ທີ່​ມີ​ຖ່ານ​ໄຟ​ຮ້ອນ​ອີກ​ ຫລື​ ລະ​ແວງ​ທີ່​ຈະ​ຫລິ້ນ​ໄຟ ເປັນ​ປະສົບການ​ທຸ​ຕິຍະ​ພູ​ມ​ ປະສົບການ​ທີ່​ເກີດ​ຈາກ​ການ​ຄິດ​ໄຕ່ຕອງ (Reflective thought ເອີ້ນ​ອີກ​ຢ່າງ​ວ່າ​ປະສົບການ​ການ​ຮູ້​ (Cognitive experience)
ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ ມີ​ຄວາມ​ເຫັນ​ວ່າ​ການສຶກສາ​ທີ່​ຖືກ​ຕ້ອງ​ ບໍ່​ໄດ້​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ການສຶກສາ​ແບບ​ເກົ່າ​ຫລື​ແບບ​ຈາ​ຣີດ​ (Traditional) ຫລື​ແບບ​ອະນຸລັດ(Conservative) ກັບ​ການສຶກສາ​ແບບ​ໃໝ່​ຫລື​ແບບ​ກ້າວ​ໜ້າ​ (Progressive) ພຽງ​ລະບົບ​ໃດ​ລະບົບ​ໜຶ່ງ​ ປັດຊະຍາ​ຂອງ​ດິວ​ອີ້​ເປັນ​ປັດຊະຍາ​ທີ່​ສະ​ທ້ອນ​ອອກ​ມາ​ເດັ່ນ​ແຈ້ງ​ໃນ​ເລື່ອງ​ການສຶກສາ​ທີ່ຍົກຍ້ອງ​ປະສົບການ​ທັງປວງ​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ສຳລັບ​ຜູ້​ຮຽນ​ ເນັ້ນ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ມີ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ສະຖານນະການ​ທີ່​ເປັນ​ຈິງ​ ເພາະ​ການສຶກສາ​ຕາມ​ຄວາມ​ຄິດ​ຂອງ​ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ ຄື​ ຄວາມ​ຈະເລີນ​ງອກ​ງາມ​ທັງ​ທາງ​ດ້ານ​ຮ່າງກາຍ​ ສະຕິປັນຍາ​ ແລະ​ຄຸນນະ​ທຳ​ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ ຂະ​ບວນ​ການສ້າງ​ສັນ​​ປະສົບການ​ໃໝ່​ທີ່​ຕໍ່​ເນື່ອງ​ກັບ​ປະສົບການ​ເກົ່າ​ໄປ​ເລື້ອຍໆ​ ຕ້ອງ​ສົ່ງ​ເສີມ​ໃຫ້​ເກີດ​ປະສົບການ​ໃໝ່​ເພື່ອ​ເປັນ​ວິ​ຖີ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ຄວາມ​ຮູ້​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ໃນ​ປະຈຸບັນ​ ແລະ ​ອະນາຄົດ​ໄດ້​
ການ​ຈັດ​ຂະ​ບວນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ທີ່​ເນັ້ນ​ການ​ປະຕິບັດ​ຈິງ​ເປັນ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ໃນ​ລັກສະນະ​ກລຸ່ມ​ປະຕິບັດການ​ທີ່​ຮຽນ​ຮູ້​ດ້ວຍ​ປະສົບການ​ກົງ​ຈາກ​ການ​ຜະເຊີນ​ສະຖານນະການ​ຈິງ​ແລະ​ການ​ແກ້​ບັນຫາ​ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຈາກ​ການ​ກະທຳ​ ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ປະຕິບັດ​ຈິງ​ ຝຶກ​ຄິດຝຶກ​ລົງ​ມື​ເຮັດ​ ຝຶກ​ທັກ​ສະ​ຂະບວນ​ການ​ຕ່າງ​ ໆ​ ຝຶກ​ການ​ແກ້​ບັນຫາ​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ແລະ​ຝຶກ​ທັກ​ສະ​ການ​ຊອກສະແຫວງຫາ​ຄວາມ​ຮູ້​ຮ່ວມ​ກັນ​ເປັນ​ກລຸ່ມ​ ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຮຽນ​ຮູ້​ທັງ​ທາງ​ທິດສະດີ​ ແລະ ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ແນວ​ປະ​ຊາ​ທິປະໄຕ​ ຂະ​ບວນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ແບບ​ແກ້​ບັນຫາ​ ເປັນ​ກິດຈະກຳ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສໍ​ນີ້​ເນັ້ນ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ຮຽນ​ຮູ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ຄິດ​ເປັນ​ແລະ​ແກ້​ບັນຫາ​ເປັນ​ ໂດຍ​ການ​ນຳ​ວິທີ​ການ​ທາງ​ວິທະຍາ​ສາດ​ມາ​ໃຊ້​ ບາງເທື່ອ​ກໍ​ຮຽນ​ວິທີ​ສອນ​ນີ້​ວ່າ​ການ​ສອນ​ແບບ​ວິທະຍາ​ສາດ​
ປະຈຸບັນ​ການ​ຈັດ​ຂະ​ບວນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ທີ່​ເນັ້ນ​ການ​ປະຕິບັດ​ຈິງ​ ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໃນ​ແບບ​ Learning by doing ຜູ້​ຮຽນ​ຈະ​ເປັນ​ສູນ​ກາງ​ຂອງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ ແນວ​ຄິດ​ນີ້​ຈະ​ຈັດການ​ສອນ​ແບບ​ໂຄງ​ການ​ (Project-based learning) ເປັນ​ການ​ສອນ​ທີ່​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຮຽນ​ຈາກ​ການ​ປະຕິບັດ​ຈິງ​ ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ຈາກ​ປະສົບການໂດຍ​ກົງ​ ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ທົດລອງ​ເຮັດ​ປະຕິບັດ​ ຊອກຫາ​ຂໍ້​ມູນ​ ຈັດ​ລະບຽບ​ຂໍ້​ມູນ​ ພິຈາລະນາ​ຫາ​ຂອບເຂດ​ ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ຫາ​ວິທີ​ການ​ ຂະ​ບວນ​ການ​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ ຫລື​ຮ່ວມ​ກັນ​ເປັນ​ກລຸ່ມ​ ເນັ້ນ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ມີ​ອິດສະຫລະ​ໃນ​ການສຶກສາ​ຫາ​ຄວາມ​ຮູ້​ຕາມ​ຫຼັກ​ປະ​ຊາ​ທິປະໄຕ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຮູ້​ຈັກ​ການ​ເຮັດ​ວຽກງານ​ຮ່ວມ​ກັບ​ຜູ້​ອື່ນ​ ໃຫ້​ໄດ້​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ຫາ​ຂໍ້​ມູນ​ຄວາມ​ຮູ້​ຈາກ​ແຫຼ່ງ​ຕ່າງ​ ໆ​ ບໍ່​ແມ່ນ​ສະເພາະ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຮຽນ​ເທົ່າ​ນັ້ນ​ ເຮັດໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ເກີດ​ນິ​ສັຍ​ການສຶກສາ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ຫາ​ຄວາມ​ຮູ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ໄດ້​ດ້ວຍ​ຄວາມຫມັ້ນ​ໃຈ​ ຜົນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຕາມ​ແນວ​ທິດສະດີ​ປະສົບການ​ຂອງ​ຈໍ​ຫົ໌ນ​ ດິວ​ອີ້​ ດັ່ງ​ນີ້​
1.
ຜູ້​ຮຽນ​ມີ​ຄວາມ​ສຸກ​ກັບ​ການ​ຮຽນ​ໄດ້​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ສະໜຸກ​ສະໜານ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ກິດຈະກຳ​ທີ່​ຫຼາກ​ຫຼາຍ​ ແລະ​ສື່​ທີ່ກະຕຸ້ນຄວາມ​ສົນ​ໃຈ​
2.
ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຮຽນ​ຮູ້​ຕາມ​ຄວາມ​ສົນ​ໃຈ​ ຕາມ​ຄວາມ​ຖະຫນັດ​ແລະ​ສັກກກະຍະພາບ​ດ້ວຍ​ການສຶກສາ​ ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ ຝຶກ​ປະຕິບັດ​ຝຶກ​ທັກ​ສະ​ຈົນ​ເຖິງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ມັ່ນ​ເປັນ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ໃຝ່​ຮູ້​ ໃຝ່​ຮຽນ​
3.
ກິດຈະກຳ​ກລຸ່ມ​ຊ່ວຍ​ເສີມ​ສ້າງ​ລັກສະນະ​ນິ​ສັຍ​ທີ່​ພຶງ​ປະສົງ​ ເກີດ​ຂະ​ບວນ​ການ​ເຮັດ​ວຽກງານ​ ເຊັ່ນ​ ມີ​ການ​ວາງ​ແຜນ​ການ​ເຮັດ​ວຽກງານ​ ມີ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ ເສຍສະລະ​ ເອື້ອ​ເຟື້ອ​ເຜື່ອ​ແຜ່​ ມີ​ວິ​ນັຍ​ໃນ​ຕົນເອງ​ ມີ​ພຶດຕິກຳ​ທີ່​ເປັນ​ປະ​ຊາ​ທິປະໄຕ​ ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ແລະ​ຜູ້​ຕາມ​ທີ່​ດີ​ ຮູ້​ຈັກ​ຮັບ​ຟັງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ຂອງ​ຜູ້​ອື່ນ​ ຜູ້​ຮຽນ​ທີ່​ຮຽນ​ຮູ້​ຊ້າ​ຈະ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມ​ສຸກ​ ມີ​ຊີວິດ​ຊີ​ວາ​ ໄດ້ຮັບ​ກຳ​ລັງ​ໃຈ​ແລະ​ໄດ້ຮັບ​ຄວາມ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ຈາກ​ເພື່ອນ​ ເຮັດໃຫ້​ເກີດ​ຄວາມຫມັ້ນ​ໃຈ​ ຜູ້​ຮຽນ​ທີ່​ຮຽນ​ດີ​ຈະ​ໄດ້​ສະແດງ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ຕົນເອງ​ ມີ​ຄວາມ​ເອື້ອ​ເຟື້ອ​ເຜື່ອ​ແຜ່​ ແລະ​ແບ່ງ​ປັນ​ສິ່ງ​ທີ່​ດີ​ໃຫ້​ແກ່​ກັນ​
4.
ຜູ້​ຮຽນ​ເກີດ​ຂະ​ບວນ​ການ​ຄິດ​ຈາກ​ການ​ຮ່ວມ​ກິດຈະກຳ​ແລະ​ການ​ຄົ້ນ​ຫາ​ຄຳ​ຕອບ​ຈາກ​ປະ​ເດັນ​ຄຳ​ຖາມ​ຂອງ​ຜູ້​ສອນ​ແລະ​ເພື່ອນ​ ໆ​ ສາມາດ​ຄົ້ນ​ຫາ​ຄຳ​ຕອບ​ແລະ​ວິທີ​ການ​ໄດ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ ສາມາດ​ສະແດງ​ອອກ​ໄດ້​ຊັດເຈນ​ມີ​ເຫດຜົນ​
5.
ທຸກ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ ຈະ​ສອດ​ແຊກ​ເຈົ້າ​ທຳ​ແລະ​ຈ​ລິຍະ​ທຳ​ ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຊຶມ​ຊັບ​ສິ່ງ​ທີ່​ດີ​ງາມ​ໄວ້​ໃນ​ຕົນເອງ​ຢູ່​ຕະຫລອດ​ເວລາ​
6.
ຄຳ​ນຶງ​ເຖິງ​ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ​ລະຫວ່າງ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ແລະ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ ໂດຍ​ໃຫ້​ແຕ່​ລະ​ຄົນ​ຮຽນ​ຮູ້​ເຕັມ​ຕາມ​ສັກ​ກະ​ຍະພາບ​ຂອງ​ຕົນ​ ບໍ່​ນຳ​ຜົນ​ງານ​ຂອງ​ຜູ້​ຮຽນ​ມາ​ປຽບທຽບ​ກັນ​ ມຸ້ງ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ກັບ​ຕົນເອງ​ແລະ​ບໍ່​ເລັງ​ຜົນ​ເລີດ​ຈົນ​ເກີນ​ໄປ​
7.
ຜົນ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ກັບ​ຜູ້​ຮຽນ​ ຄື​ ຜູ້​ຮຽນ​ຮຽນ​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມ​ສຸກ​ ເກີດ​ການ​ພັດທະນາ​ອ້ອມ​ດ້ານ​ ມີ​ອິດສະຫລະ​ທີ່​ຈະ​ເລືອກ​ວິທີ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຕົນເອງ​ ແລະ​ນຳ​ຄວາມ​ຮູ້​ທີ່​ໄດ້ຮັບ​ໄປ​ໃຊ້​ປະໂຫຍດ​ໃນ​ຊີວິດ​ປະຈຳ​ວັນ​ໄດ້​ຢ່າງ​ເໝາະ​ສົມ​
ເອກະສານ​ອ້າງ​ອິງ​
ປຣະ​ທຸມ​ ອັງ​ກູນ​ໂຣ​ຫິດ.​(2543).ປັດຊະຍາ​ປະຕິບັດ​ນິຍົມ​ ຮາກ​ຖານ​ປັດຊະຍາ​ການສຶກສາ​ໃນ​ສັງຄົມ​ປຣະ​ຊາ​ທິບ​ຫມາກໄຂ່ຫລັງ​ຢ.​ກຣຸງ​ເທບ​ ຯ​ : ສຳ​ນັກ​ພິມ​ແຫ່ງ​ຈຸ​ລານ​ງົກ​ຣ​ນ໌​ມະຫາ​ວິທະຍາ​ລັຍ.​
http://www.wangnoi-nfe.com/index.files/Page1139.htm
http://www.wijai48.com/learning_stye/experince_learning/learningbydoing.htm

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ປັດສະຍາຂອງການສຶກສາ 5 ສາຂາ

ການວິເຄາະ swot ຕົນເອງ