ປັດຊະຍາປະສົບການຕາມແນວຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ (John Dewey) ສູ່ການຈັດການຮຽນຮູ້ວິທະຍາສາດ
ປັດຊະຍາປະສົບການຕາມແນວຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້
(John Dewey) ສູ່ການຈັດການຮຽນຮູ້ວິທະຍາສາດ
ແນວຄິດຂອງນັກປັດຊະຍາພວກປະສົບການນິຍົມ (Experimentalism) ຊຶ່ງມີດອຫົ໌ນ ດິວອີ້ ເປັນຜູ້ນຳນັກປາດຜູ້ນີ້ມີຄວາມເຊື່ອວ່າຄວາມຢູ່ລອດຂອງສັບພະສັດ
(ຊຶ່ງໝາຍເຖິງມະນຸດດ້ວຍນັ້ນ) ຄວນຂຶ້ນຢູ່ກັບການປັບຕັວຂອງສິ່ງນັ້ນໆ ຄວາມເຊື່ອນີ້ໄດ້ມາຈາກຊາຣົ໌ນສ໌
ດາວິນ (Charles Darwin) ເຈົ້າຂອງທິດສະດີວິວັດທະນາການຊຶ່ງໃຫ້ຫຼັກໄວ້ວ່າຜູ້ທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດຈະຢູ່ລອດ
(The
Survival of the Fittest) ສ່ວນຜູ້ທີ່ບໍ່ເໝາະສົມ ຄວນຈະລົ້ມຫາຍຕາຍຈາກໄປ ຈາກຄວາມເປັນຈິງຂໍ້ນີ້
ຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ຈຶ່ງໄດ້ຢຶດເອົາເລື່ອງ “ການປັບຕັວ” ໃຫ້ເໝາະສົມກັບສິ່ງແວດລ້ອມເປັນສົນນະສຳຄັນ
ຫລືເປັນແກ່ນແຫ່ງການສຶກສາ ຈາກແນວຄິດເລື່ອງການປັບຕັວນີ້ເອງ ຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້
(John
Dewey) ຈຶ່ງເຫັນຄ່າມະນຸດຄວນມີບັນຫາຢູ່ຕະຫລອດ
ບັນຫານັ້ນກໍຄື ການປະເຊີນຕໍ່ຄວາມປ່ຽນແປງຂອງສິ່ງແວດລ້ອມອ້ອມຕັວທີ່ເປັນຢູ່ທຸກຂະນະນັ້ນເອງ
ເມື່ອມະນຸດຕ້ອງພົບບັນຫາຢູ່ຕະຫລອດ ການຝຶກມະນຸດໃຫ້ແກ້ບັນຫາໄດ້ ຈຶ່ງເປັນສິ່ງຈຳເປັນເພາະຈະຊ່ວຍໃຫ້ກຳຈັດບັນຫາທີ່ມາຂັດຂວາງການດຳເນີນຊີວິດໄດ້
ແລະຊີວິດນັ້ນກໍຈະຢູ່ລອດຕະຫລອດໄປ
“ປະສົບການ” ຕາມຄວາມຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ແບ່ງເປັນ 2 ປະເພດ ຄື ປະສົບການປະຖົມພູມ (Primary experience) ແລະ ປະສົບການທຸຕິຍະພູມ (Secondary experience)
ປະສົບການປະຖົມພູມ ຄື ປະສົບການທີ່ຢັງບໍ່ເປັນຄວາມຮູ້ ຫລືຢັງບໍ່ໄດ້ມີການຄິດໄຕ່ຕອງ ເປັນພຽງຂະບວນການຂອງການກະທຳ ແລະ ການປະສົບຄວາມປ່ຽນແປງລະຫວ່າງ ອິນຊີ ແລະ ສະພາບແວດລ້ອມ ສ່ວນປະສົບການທຸຕິຍະພູມ ເປັນປະສົບການປະເພດທີ່ເປັນຄວາມຮູ້ ຄືໄດ້ຜ່ານຂະບວນການຄິດໄຕ່ຕອງມາແລ້ວ ປະສົບການປະຖົມພູມຈະເປັນເນື້ອຫາຂອງປະສົບການທຸຕິຍະພູມ ເປັນຂໍ້ມູນເບື້ອງຕົ້ນສຳລັບຄິດໄຕ່ຕອງ ຕັວຢ່າງເຊັ່ນ ເດັກຂື້ດື້ ໄປຫຢຽບຖ່ານໄຟຮ້ອນ ໆ ຜົນປາກົດວ່າມີການປ່ຽນແປງທາງກາຍພາບ ຄື ຕີນຖືກໄຟລວກ ເປັນປະສົບການປະຖົມພູມ ເມື່ອເດັກເກີດການຮຽນຮູ້ຈາກຜົນຂອງການຢຽບຖ່ານໄຟຮ້ອນ ເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມເຈັບປວດ ແລະ ບໍ່ຢາກຫລິ້ນບໍລິເວນທີ່ມີຖ່ານໄຟຮ້ອນອີກ ຫລື ລະແວງທີ່ຈະຫລິ້ນໄຟ ເປັນປະສົບການທຸຕິຍະພູມ ປະສົບການທີ່ເກີດຈາກການຄິດໄຕ່ຕອງ (Reflective thought ເອີ້ນອີກຢ່າງວ່າປະສົບການການຮູ້ (Cognitive experience)
ຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ມີຄວາມເຫັນວ່າການສຶກສາທີ່ຖືກຕ້ອງ ບໍ່ໄດ້ຂຶ້ນຢູ່ກັບການສຶກສາແບບເກົ່າຫລືແບບຈາຣີດ (Traditional) ຫລືແບບອະນຸລັດ(Conservative) ກັບການສຶກສາແບບໃໝ່ຫລືແບບກ້າວໜ້າ (Progressive) ພຽງລະບົບໃດລະບົບໜຶ່ງ ປັດຊະຍາຂອງດິວອີ້ເປັນປັດຊະຍາທີ່ສະທ້ອນອອກມາເດັ່ນແຈ້ງໃນເລື່ອງການສຶກສາທີ່ຍົກຍ້ອງປະສົບການທັງປວງທີ່ຈຳເປັນສຳລັບຜູ້ຮຽນ ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນມີການຮຽນຮູ້ສະຖານນະການທີ່ເປັນຈິງ ເພາະການສຶກສາຕາມຄວາມຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ຄື ຄວາມຈະເລີນງອກງາມທັງທາງດ້ານຮ່າງກາຍ ສະຕິປັນຍາ ແລະຄຸນນະທຳ ດັ່ງນັ້ນ ຂະບວນການສ້າງສັນປະສົບການໃໝ່ທີ່ຕໍ່ເນື່ອງກັບປະສົບການເກົ່າໄປເລື້ອຍໆ ຕ້ອງສົ່ງເສີມໃຫ້ເກີດປະສົບການໃໝ່ເພື່ອເປັນວິຖີນຳໄປສູ່ຄວາມຮູ້ຄວາມເຂົ້າໃຈໃນປະຈຸບັນ ແລະ ອະນາຄົດໄດ້
ການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ທີ່ເນັ້ນການປະຕິບັດຈິງເປັນການຈັດກິດຈະກຳໃນລັກສະນະກລຸ່ມປະຕິບັດການທີ່ຮຽນຮູ້ດ້ວຍປະສົບການກົງຈາກການຜະເຊີນສະຖານນະການຈິງແລະການແກ້ບັນຫາ ເພື່ອໃຫ້ເກີດການຮຽນຮູ້ຈາກການກະທຳ ຜູ້ຮຽນໄດ້ປະຕິບັດຈິງ ຝຶກຄິດ ຝຶກລົງມືເຮັດ ຝຶກທັກສະຂະບວນການຕ່າງ ໆ ຝຶກການແກ້ບັນຫາດ້ວຍຕົນເອງແລະຝຶກທັກສະການຊອກສະແຫວງຫາຄວາມຮູ້ຮ່ວມກັນເປັນກລຸ່ມ ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ທັງທາງທິດສະດີ ແລະ ການປະຕິບັດຕາມແນວປະຊາທິປະໄຕ ຂະບວນການຮຽນຮູ້ແບບແກ້ບັນຫາ ເປັນກິດຈະກຳການຮຽນການສໍນີ້ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນຮຽນຮູ້ດ້ວຍຕົນເອງເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຮຽນຄິດເປັນແລະແກ້ບັນຫາເປັນ ໂດຍການນຳວິທີການທາງວິທະຍາສາດມາໃຊ້ ບາງເທື່ອກໍຮຽນວິທີສອນນີ້ວ່າການສອນແບບວິທະຍາສາດ
ປະຈຸບັນການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ທີ່ເນັ້ນການປະຕິບັດຈິງ ເປັນການຮຽນຮູ້ໃນແບບ Learning by doing ຜູ້ຮຽນຈະເປັນສູນກາງຂອງການຮຽນຮູ້ ແນວຄິດນີ້ຈະຈັດການສອນແບບໂຄງການ (Project-based learning) ເປັນການສອນທີ່ໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຈາກການປະຕິບັດຈິງ ເປັນການຮຽນຈາກປະສົບການໂດຍກົງ ຜູ້ຮຽນໄດ້ທົດລອງເຮັດປະຕິບັດ ຊອກຫາຂໍ້ມູນ ຈັດລະບຽບຂໍ້ມູນ ພິຈາລະນາຫາຂອບເຂດ ຄົ້ນຄວ້າຫາວິທີການ ຂະບວນການດ້ວຍຕົນເອງ ຫລືຮ່ວມກັນເປັນກລຸ່ມ ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນມີອິດສະຫລະໃນການສຶກສາຫາຄວາມຮູ້ຕາມຫຼັກປະຊາທິປະໄຕໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮູ້ຈັກການເຮັດວຽກງານຮ່ວມກັບຜູ້ອື່ນ ໃຫ້ໄດ້ຄົ້ນຄວ້າຫາຂໍ້ມູນຄວາມຮູ້ຈາກແຫຼ່ງຕ່າງ ໆ ບໍ່ແມ່ນສະເພາະໃນຫ້ອງຮຽນເທົ່ານັ້ນ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ຮຽນເກີດນິສັຍການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າຫາຄວາມຮູ້ດ້ວຍຕົນເອງໄດ້ດ້ວຍຄວາມຫມັ້ນໃຈ ຜົນການຮຽນຮູ້ຕາມແນວທິດສະດີປະສົບການຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ດັ່ງນີ້
1. ຜູ້ຮຽນມີຄວາມສຸກກັບການຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ຢ່າງສະໜຸກສະໜານໂດຍຜ່ານກິດຈະກຳທີ່ຫຼາກຫຼາຍ ແລະສື່ທີ່ກະຕຸ້ນຄວາມສົນໃຈ
2. ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ຕາມຄວາມສົນໃຈ ຕາມຄວາມຖະຫນັດແລະສັກກກະຍະພາບດ້ວຍການສຶກສາ ຄົ້ນຄວ້າ ຝຶກປະຕິບັດຝຶກທັກສະຈົນເຖິງການຮຽນຮູ້ດ້ວຍຕົນເອງເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມເຊື່ອມັ່ນເປັນແຮງຈູງໃຈໃຫ້ເກີດການໃຝ່ຮູ້ ໃຝ່ຮຽນ
3. ກິດຈະກຳກລຸ່ມຊ່ວຍເສີມສ້າງລັກສະນະນິສັຍທີ່ພຶງປະສົງ ເກີດຂະບວນການເຮັດວຽກງານ ເຊັ່ນ ມີການວາງແຜນການເຮັດວຽກງານ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ເສຍສະລະ ເອື້ອເຟື້ອເຜື່ອແຜ່ ມີວິນັຍໃນຕົນເອງ ມີພຶດຕິກຳທີ່ເປັນປະຊາທິປະໄຕ ເປັນຜູ້ນຳແລະຜູ້ຕາມທີ່ດີ ຮູ້ຈັກຮັບຟັງຄວາມຄິດເຫັນຂອງຜູ້ອື່ນ ຜູ້ຮຽນທີ່ຮຽນຮູ້ຊ້າຈະຮຽນຮູ້ຢ່າງມີຄວາມສຸກ ມີຊີວິດຊີວາ ໄດ້ຮັບກຳລັງໃຈແລະໄດ້ຮັບຄວາມຊ່ວຍເຫລືອຈາກເພື່ອນ ເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມຫມັ້ນໃຈ ຜູ້ຮຽນທີ່ຮຽນດີຈະໄດ້ສະແດງຄວາມສາມາດຂອງຕົນເອງ ມີຄວາມເອື້ອເຟື້ອເຜື່ອແຜ່ ແລະແບ່ງປັນສິ່ງທີ່ດີໃຫ້ແກ່ກັນ
4. ຜູ້ຮຽນເກີດຂະບວນການຄິດຈາກການຮ່ວມກິດຈະກຳແລະການຄົ້ນຫາຄຳຕອບຈາກປະເດັນຄຳຖາມຂອງຜູ້ສອນແລະເພື່ອນ ໆ ສາມາດຄົ້ນຫາຄຳຕອບແລະວິທີການໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ ສາມາດສະແດງອອກໄດ້ຊັດເຈນມີເຫດຜົນ
5. ທຸກຂັ້ນຕອນການຈັດກິດຈະກຳ ຈະສອດແຊກເຈົ້າທຳແລະຈລິຍະທຳ ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຊຶມຊັບສິ່ງທີ່ດີງາມໄວ້ໃນຕົນເອງຢູ່ຕະຫລອດເວລາ
6. ຄຳນຶງເຖິງຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງບຸກຄົນໃນການຮຽນຮູ້ແລະການປະຕິບັດງານ ໂດຍໃຫ້ແຕ່ລະຄົນຮຽນຮູ້ເຕັມຕາມສັກກະຍະພາບຂອງຕົນ ບໍ່ນຳຜົນງານຂອງຜູ້ຮຽນມາປຽບທຽບກັນ ມຸ້ງໃຫ້ຜູ້ຮຽນແຂ່ງຂັນກັບຕົນເອງແລະບໍ່ເລັງຜົນເລີດຈົນເກີນໄປ
7. ຜົນທີ່ເກິດຂື້ນກັບຜູ້ຮຽນ ຄື ຜູ້ຮຽນຮຽນຢ່າງມີຄວາມສຸກ ເກີດການພັດທະນາອ້ອມດ້ານ ມີອິດສະຫລະທີ່ຈະເລືອກວິທີການຮຽນຮູ້ທີ່ເໝາະສົມກັບຕົນເອງ ແລະນຳຄວາມຮູ້ທີ່ໄດ້ຮັບໄປໃຊ້ປະໂຫຍດໃນຊີວິດປະຈຳວັນໄດ້ຢ່າງເໝາະສົມ
ເອກະສານອ້າງອິງ
ປຣະທຸມ ອັງກູນໂຣຫິດ.(2543).ປັດຊະຍາປະຕິບັດນິຍົມ ຮາກຖານປັດຊະຍາການສຶກສາໃນສັງຄົມປຣະຊາທິບຫມາກໄຂ່ຫລັງຢ.ກຣຸງເທບ ຯ : ສຳນັກພິມແຫ່ງຈຸລານງົກຣນ໌ມະຫາວິທະຍາລັຍ.
http://www.wangnoi-nfe.com/index.files/Page1139.htm
http://www.wijai48.com/learning_stye/experince_learning/learningbydoing.htm
“ປະສົບການ” ຕາມຄວາມຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ແບ່ງເປັນ 2 ປະເພດ ຄື ປະສົບການປະຖົມພູມ (Primary experience) ແລະ ປະສົບການທຸຕິຍະພູມ (Secondary experience)
ປະສົບການປະຖົມພູມ ຄື ປະສົບການທີ່ຢັງບໍ່ເປັນຄວາມຮູ້ ຫລືຢັງບໍ່ໄດ້ມີການຄິດໄຕ່ຕອງ ເປັນພຽງຂະບວນການຂອງການກະທຳ ແລະ ການປະສົບຄວາມປ່ຽນແປງລະຫວ່າງ ອິນຊີ ແລະ ສະພາບແວດລ້ອມ ສ່ວນປະສົບການທຸຕິຍະພູມ ເປັນປະສົບການປະເພດທີ່ເປັນຄວາມຮູ້ ຄືໄດ້ຜ່ານຂະບວນການຄິດໄຕ່ຕອງມາແລ້ວ ປະສົບການປະຖົມພູມຈະເປັນເນື້ອຫາຂອງປະສົບການທຸຕິຍະພູມ ເປັນຂໍ້ມູນເບື້ອງຕົ້ນສຳລັບຄິດໄຕ່ຕອງ ຕັວຢ່າງເຊັ່ນ ເດັກຂື້ດື້ ໄປຫຢຽບຖ່ານໄຟຮ້ອນ ໆ ຜົນປາກົດວ່າມີການປ່ຽນແປງທາງກາຍພາບ ຄື ຕີນຖືກໄຟລວກ ເປັນປະສົບການປະຖົມພູມ ເມື່ອເດັກເກີດການຮຽນຮູ້ຈາກຜົນຂອງການຢຽບຖ່ານໄຟຮ້ອນ ເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມເຈັບປວດ ແລະ ບໍ່ຢາກຫລິ້ນບໍລິເວນທີ່ມີຖ່ານໄຟຮ້ອນອີກ ຫລື ລະແວງທີ່ຈະຫລິ້ນໄຟ ເປັນປະສົບການທຸຕິຍະພູມ ປະສົບການທີ່ເກີດຈາກການຄິດໄຕ່ຕອງ (Reflective thought ເອີ້ນອີກຢ່າງວ່າປະສົບການການຮູ້ (Cognitive experience)
ຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ມີຄວາມເຫັນວ່າການສຶກສາທີ່ຖືກຕ້ອງ ບໍ່ໄດ້ຂຶ້ນຢູ່ກັບການສຶກສາແບບເກົ່າຫລືແບບຈາຣີດ (Traditional) ຫລືແບບອະນຸລັດ(Conservative) ກັບການສຶກສາແບບໃໝ່ຫລືແບບກ້າວໜ້າ (Progressive) ພຽງລະບົບໃດລະບົບໜຶ່ງ ປັດຊະຍາຂອງດິວອີ້ເປັນປັດຊະຍາທີ່ສະທ້ອນອອກມາເດັ່ນແຈ້ງໃນເລື່ອງການສຶກສາທີ່ຍົກຍ້ອງປະສົບການທັງປວງທີ່ຈຳເປັນສຳລັບຜູ້ຮຽນ ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນມີການຮຽນຮູ້ສະຖານນະການທີ່ເປັນຈິງ ເພາະການສຶກສາຕາມຄວາມຄິດຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ຄື ຄວາມຈະເລີນງອກງາມທັງທາງດ້ານຮ່າງກາຍ ສະຕິປັນຍາ ແລະຄຸນນະທຳ ດັ່ງນັ້ນ ຂະບວນການສ້າງສັນປະສົບການໃໝ່ທີ່ຕໍ່ເນື່ອງກັບປະສົບການເກົ່າໄປເລື້ອຍໆ ຕ້ອງສົ່ງເສີມໃຫ້ເກີດປະສົບການໃໝ່ເພື່ອເປັນວິຖີນຳໄປສູ່ຄວາມຮູ້ຄວາມເຂົ້າໃຈໃນປະຈຸບັນ ແລະ ອະນາຄົດໄດ້
ການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ທີ່ເນັ້ນການປະຕິບັດຈິງເປັນການຈັດກິດຈະກຳໃນລັກສະນະກລຸ່ມປະຕິບັດການທີ່ຮຽນຮູ້ດ້ວຍປະສົບການກົງຈາກການຜະເຊີນສະຖານນະການຈິງແລະການແກ້ບັນຫາ ເພື່ອໃຫ້ເກີດການຮຽນຮູ້ຈາກການກະທຳ ຜູ້ຮຽນໄດ້ປະຕິບັດຈິງ ຝຶກຄິດ ຝຶກລົງມືເຮັດ ຝຶກທັກສະຂະບວນການຕ່າງ ໆ ຝຶກການແກ້ບັນຫາດ້ວຍຕົນເອງແລະຝຶກທັກສະການຊອກສະແຫວງຫາຄວາມຮູ້ຮ່ວມກັນເປັນກລຸ່ມ ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ທັງທາງທິດສະດີ ແລະ ການປະຕິບັດຕາມແນວປະຊາທິປະໄຕ ຂະບວນການຮຽນຮູ້ແບບແກ້ບັນຫາ ເປັນກິດຈະກຳການຮຽນການສໍນີ້ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນຮຽນຮູ້ດ້ວຍຕົນເອງເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຮຽນຄິດເປັນແລະແກ້ບັນຫາເປັນ ໂດຍການນຳວິທີການທາງວິທະຍາສາດມາໃຊ້ ບາງເທື່ອກໍຮຽນວິທີສອນນີ້ວ່າການສອນແບບວິທະຍາສາດ
ປະຈຸບັນການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ທີ່ເນັ້ນການປະຕິບັດຈິງ ເປັນການຮຽນຮູ້ໃນແບບ Learning by doing ຜູ້ຮຽນຈະເປັນສູນກາງຂອງການຮຽນຮູ້ ແນວຄິດນີ້ຈະຈັດການສອນແບບໂຄງການ (Project-based learning) ເປັນການສອນທີ່ໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຈາກການປະຕິບັດຈິງ ເປັນການຮຽນຈາກປະສົບການໂດຍກົງ ຜູ້ຮຽນໄດ້ທົດລອງເຮັດປະຕິບັດ ຊອກຫາຂໍ້ມູນ ຈັດລະບຽບຂໍ້ມູນ ພິຈາລະນາຫາຂອບເຂດ ຄົ້ນຄວ້າຫາວິທີການ ຂະບວນການດ້ວຍຕົນເອງ ຫລືຮ່ວມກັນເປັນກລຸ່ມ ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ຮຽນມີອິດສະຫລະໃນການສຶກສາຫາຄວາມຮູ້ຕາມຫຼັກປະຊາທິປະໄຕໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮູ້ຈັກການເຮັດວຽກງານຮ່ວມກັບຜູ້ອື່ນ ໃຫ້ໄດ້ຄົ້ນຄວ້າຫາຂໍ້ມູນຄວາມຮູ້ຈາກແຫຼ່ງຕ່າງ ໆ ບໍ່ແມ່ນສະເພາະໃນຫ້ອງຮຽນເທົ່ານັ້ນ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ຮຽນເກີດນິສັຍການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າຫາຄວາມຮູ້ດ້ວຍຕົນເອງໄດ້ດ້ວຍຄວາມຫມັ້ນໃຈ ຜົນການຮຽນຮູ້ຕາມແນວທິດສະດີປະສົບການຂອງຈໍຫົ໌ນ ດິວອີ້ ດັ່ງນີ້
1. ຜູ້ຮຽນມີຄວາມສຸກກັບການຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ຢ່າງສະໜຸກສະໜານໂດຍຜ່ານກິດຈະກຳທີ່ຫຼາກຫຼາຍ ແລະສື່ທີ່ກະຕຸ້ນຄວາມສົນໃຈ
2. ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ຕາມຄວາມສົນໃຈ ຕາມຄວາມຖະຫນັດແລະສັກກກະຍະພາບດ້ວຍການສຶກສາ ຄົ້ນຄວ້າ ຝຶກປະຕິບັດຝຶກທັກສະຈົນເຖິງການຮຽນຮູ້ດ້ວຍຕົນເອງເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມເຊື່ອມັ່ນເປັນແຮງຈູງໃຈໃຫ້ເກີດການໃຝ່ຮູ້ ໃຝ່ຮຽນ
3. ກິດຈະກຳກລຸ່ມຊ່ວຍເສີມສ້າງລັກສະນະນິສັຍທີ່ພຶງປະສົງ ເກີດຂະບວນການເຮັດວຽກງານ ເຊັ່ນ ມີການວາງແຜນການເຮັດວຽກງານ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ເສຍສະລະ ເອື້ອເຟື້ອເຜື່ອແຜ່ ມີວິນັຍໃນຕົນເອງ ມີພຶດຕິກຳທີ່ເປັນປະຊາທິປະໄຕ ເປັນຜູ້ນຳແລະຜູ້ຕາມທີ່ດີ ຮູ້ຈັກຮັບຟັງຄວາມຄິດເຫັນຂອງຜູ້ອື່ນ ຜູ້ຮຽນທີ່ຮຽນຮູ້ຊ້າຈະຮຽນຮູ້ຢ່າງມີຄວາມສຸກ ມີຊີວິດຊີວາ ໄດ້ຮັບກຳລັງໃຈແລະໄດ້ຮັບຄວາມຊ່ວຍເຫລືອຈາກເພື່ອນ ເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມຫມັ້ນໃຈ ຜູ້ຮຽນທີ່ຮຽນດີຈະໄດ້ສະແດງຄວາມສາມາດຂອງຕົນເອງ ມີຄວາມເອື້ອເຟື້ອເຜື່ອແຜ່ ແລະແບ່ງປັນສິ່ງທີ່ດີໃຫ້ແກ່ກັນ
4. ຜູ້ຮຽນເກີດຂະບວນການຄິດຈາກການຮ່ວມກິດຈະກຳແລະການຄົ້ນຫາຄຳຕອບຈາກປະເດັນຄຳຖາມຂອງຜູ້ສອນແລະເພື່ອນ ໆ ສາມາດຄົ້ນຫາຄຳຕອບແລະວິທີການໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ ສາມາດສະແດງອອກໄດ້ຊັດເຈນມີເຫດຜົນ
5. ທຸກຂັ້ນຕອນການຈັດກິດຈະກຳ ຈະສອດແຊກເຈົ້າທຳແລະຈລິຍະທຳ ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຊຶມຊັບສິ່ງທີ່ດີງາມໄວ້ໃນຕົນເອງຢູ່ຕະຫລອດເວລາ
6. ຄຳນຶງເຖິງຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງບຸກຄົນໃນການຮຽນຮູ້ແລະການປະຕິບັດງານ ໂດຍໃຫ້ແຕ່ລະຄົນຮຽນຮູ້ເຕັມຕາມສັກກະຍະພາບຂອງຕົນ ບໍ່ນຳຜົນງານຂອງຜູ້ຮຽນມາປຽບທຽບກັນ ມຸ້ງໃຫ້ຜູ້ຮຽນແຂ່ງຂັນກັບຕົນເອງແລະບໍ່ເລັງຜົນເລີດຈົນເກີນໄປ
7. ຜົນທີ່ເກິດຂື້ນກັບຜູ້ຮຽນ ຄື ຜູ້ຮຽນຮຽນຢ່າງມີຄວາມສຸກ ເກີດການພັດທະນາອ້ອມດ້ານ ມີອິດສະຫລະທີ່ຈະເລືອກວິທີການຮຽນຮູ້ທີ່ເໝາະສົມກັບຕົນເອງ ແລະນຳຄວາມຮູ້ທີ່ໄດ້ຮັບໄປໃຊ້ປະໂຫຍດໃນຊີວິດປະຈຳວັນໄດ້ຢ່າງເໝາະສົມ
ເອກະສານອ້າງອິງ
ປຣະທຸມ ອັງກູນໂຣຫິດ.(2543).ປັດຊະຍາປະຕິບັດນິຍົມ ຮາກຖານປັດຊະຍາການສຶກສາໃນສັງຄົມປຣະຊາທິບຫມາກໄຂ່ຫລັງຢ.ກຣຸງເທບ ຯ : ສຳນັກພິມແຫ່ງຈຸລານງົກຣນ໌ມະຫາວິທະຍາລັຍ.
http://www.wangnoi-nfe.com/index.files/Page1139.htm
http://www.wijai48.com/learning_stye/experince_learning/learningbydoing.htm
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น