ການ​ຂຽນ​ຕັວ​ແປຣ​ການ​ວິ​ຈັຍ​
ແນວ​ຄິດ​  ຫຼັກ​ການ​ຫລື​ທິດສະດີ​
  ຕັວ​ແປຣ​ ( Variable )
ຕັວ​ແປຣ​ (Variable) ໝາຍ​ເຖິງ​ ເຈົ້າ​ລັກສະນະ​ຫລື​ຄຸນສົມບັດ​ຂອງ​ສິ່ງ​ຕ່າງ​ ໆ​ ທີ່​ສາມາດ​ແປຣ​ຄ່າ​ໄດ້​ ເຊັ່ນ​ ນ້ຳ​ໜັກ​ ສ່ວນ​ສູງ​ ອາ​ຢຸ​ ເພດ​ ຜົນ​ສັມ​ລິດ​ທາງ​ການ​ຮຽນ​ ຣະ​ດັບ​ສະຕິປັນຍາ​ ເຊື້ອ​ຊາດ​ ເປັນ​ຕົ້ນ​
ໃນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໂດຍ​ທັ່ວ​ ໆ​ ໄປ​ ມັກ​ຈະ​ແບ່ງ​ຕັວ​ແປຣ​ອອກ​ເປັນ​ 2 ຊະນິດ​ຄື​
1. ຕັວ​ແປຣ​ຕົ້ນ​ ຫລື​ຕັວ​ແປຣ​ອິດສະຫລະ​ (Independent Variable) ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ເປັນ​ສາ​ເຫດ​ທີ່​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ຜົນ​ ຫລື​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ແປຣ​ຜັນ​ຂອງ​ປາກົດ​ການ​ນ໌​ ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ຜູ້​ວິ​ຈັຍ​ກຳນົດ​ຫລື​ຈັດ​ກະທຳ​ໄດ້​ ເພື່ອ​ສຶກ​ສາ​ຜົນ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຈາກ​ຕັວ​ແປຣ​ນີ້​
2. ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ (Dependent Variable) ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ເປັນ​ຜົນ​ຫລາຍ​ຈາກ​ການ​ປ່ຽນ​ແປລງ​ຄ່າ​ຂອງ​ຕັວ​ແປຣ​ອິດສະຫລະ​ ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ຜູ້​ວິ​ຈັຍ​ມຸ້ງ​ວັດ​ເພື່ອ​ເປັນ​ຂໍ້​ມູນ​ສຳລັບ​ນຳ​ມາ​ວິ​ເຄາະ​ເພື່ອ​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ​ຂອງ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ວ່າ​ເປັນ​ຜົນ​ຫລາຍ​ຈາກ​ສິ່ງ​ໃດ​
     ນອກ​ຈາກ​ນີ້​ຍັງມີ​ຕັວ​ແປຣ​ອື່ນ​ທີ່​ຜູ້​ວິ​ຈັຍ​ບໍ່ໄດ້​ມຸ້ງ​ສຶກ​ສາ​ໂດຍ​ກົງ​ ແຕ່​ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ອາດ​ມີ​ຜົນ​ກະທົບ​ຕໍ່​ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ໄດ້​ ຕັວ​ແປຣ​ນີ້​ຮຽກວ່າ​ ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ຫລື​ຕັວ​ແປຣ​ແທຣກ​ຊ້ອນ​ (extraneous Variable) ຫລື​ ຕັວ​ແປຣ​ຄວບ​ຄຸມ​ (control Variable) ຜູ້​ວິ​ຈັຍ​ຈະ​ຕ້ອງ​ຮູ້ວ່າ​ມີ​ຕັວ​ແປຣ​ໃດ​ບ້າງ​ທີ່​ອາດ​ສົ່ງ​ຜົນ​ກະທົບ​ຕໍ່​ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ແລະ​ຫາ​ວິທີ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ອິດທິພົນ​ຈາກ​ຕັວ​ແປຣ​ແທຣກ​ຊ້ອນ​ ເຫຼົ່າ​ນີ້​ ຈາກ​ການ​ກວດ​ສອບ​ເອກະສານ​
ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ອາດ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ຈາກ​ແຫຼ່ງ​ຕ່າງ​ ໆ​ ດັ່ງ​ນີ້​
1. ຈາກ​ກລຸ່ມ​ຕັວ​ຢ່າງ​ຫລື​ກລຸ່ມ​ປະຊາກອນ​ ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່ກ​ລຸ່ມ​ຕັວ​ຢ່າງ​ມີ​ມາ​ກ່ອນ​ຈະ​ມີ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ ເຊັ່ນ​ ອາ​ຢຸ​ ເພດ​ ຣະ​ດັບ​ສະຕິປັນຍາ​ ຄວາມ​ຖະຫນັດ​ ເຊື້ອ​ຊາດ​ ບຸກຄະລິກກະພາບ​ ສະພາບ​ຄອບຄົວ​ ເປັນ​ຕົ້ນ​
2. ຈາກ​ວິທີ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ທົດລອງ​ ແລະ​ການ​ທົດສອບ​ໃນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ເຊີງ​ທົດລອງ​ ເຊັ່ນ​ ຄວາມ​ຜິດ​ພລາດ​ໃນ​ວິທີ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ ຄຸນນະພາບ​ເຄື່ອງ​ມື​ທີ່​ໃຊ້​ທົດສອບ​ ເວລາ​ທີ່​ໃຊ້​ທົດສອບ​ ເປັນ​ຕົ້ນ​
3. ຈາກ​ແຫຼ່ງ​ພາຍນອກ​ຫລື​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ ເຊັ່ນ​ສຽງ​ລົບກວນ​ ສະຖານ​ທີ່​ບໍ່​ເໝາະ​ສົມ​ແລະ​ມີ​ຕັວ​ແປຣ​ອີກ​ປຣະ​ເພດ​ໜຶ່ງ​ ທີ່​ອາດ​ມີ​ຜົນ​ກະທົບ​ຕໍ່​ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ ແຕ່​ເຮົາ​ບໍ່​ອາດ​ຮູ້​ໄດ້​ລ່ວງ​ໜ້າ​ວ່າ​ຈະ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ຫລື​ບໍ່​ ຈຶ່ງ​ບໍ່​ສາມາດ​ຄວບ​ຄຸມ​ໄດ້​ ຕັວ​ແປຣ​ເຫຼົ່າ​ນີ້​ຮຽກວ່າ​ ຕັວ​ແປຣດ​ອົດ​ແທຣກ​ (Intervening Variable) ເຊັ່ນ​ ພາ​ວະ​ສຸກຂະພາບ​ ຄວາມ​ວິດ​ກ​ກັງ​ວົນ​ ຄວາມ​ຕື່ນ​ເຕັ້ນ​ ຄວາມ​ຄຽດ​ ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ ເປັນ​ຕົ້ນ​
ຄວາມ​ສຳພັນ​ລະຫວ່າງ​ຕັວ​ແປຣ​ອິດສະຫລະ​ ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ແລະ​ຕັວ​ແປຣດ​ອົດ​ແທຣກ​ ສະແດງ​ໄດ້​ດັ່ງ​ນີ້​
/
        
ຕັວ​ຢ່າງ​
ງານ​ວິ​ຈັຍ​ເລື່ອງ​ ປຽບທຽບ​ຜົນ​ສັມ​ລິດ​ທາງ​ການ​ຮຽນ​ຂອງ​ນັກ​ຮຽນ​ຊັ້ນ​ມັດ​ຢົມ​ສຶກ​ສາ​ປີ​ທີ່​ 2 ທີ່​ໄດ້ຮັບ​ການ​ສອນ​ ໂດຍ​ວິທີ​ສອນ​ ແບບ​ຄົ້ນ​ພົບ​ແບບ​ນິນ​ນັຍ​
ຕັວ​ແປຣ​ຕົ້ນ​ ວິທີ​ການ​ສອນ​ 2 ວິທີ​ ຄື​ ແບບ​ຄົ້ນ​ພົບ​ ແລະ​ແບບ​ນິນ​ນັຍ​
ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ ຜົນ​ສັມ​ລິດ​ທາງ​ການ​ຮຽນ​
ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ຣະ​ດັບ​ສະຕິປັນຍາ​ , ເພດ​ , ຄຸນນະພາບ​ຂອງ​ແບບ​ທົດສອບ​ ແລະ ອື່ນ ໆ​
ຕັວ​ແປຣດ​ອົດ​ແທຣກ​ ຄວາມ​ວິດ​ກ​ກັງ​ວົນ​, ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ , ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃຝ່​ສັມ​ລິດ​ ແລະ ອື່ນ ໆ​
ງານ​ວິ​ຈັຍ​ເລື່ອງ​ ການ​ປຽບທຽບ​ຜົນ​ການ​ປຣະ​ມານ​ຄ່າ​ຄວາມ​ສາມາດ​ດ້ວຍ​ວິທີ​ການ​ທົດສອບ​ແບບ​ເທ​ເລີ​ຣ໌​ຮູບ​ພີ​ຣະ​ມິດ​ ຂະໜາດ​ຂັ້ນ​ຄົງ​ທີ່​ ແລະ​ຮູບ​ພີ​ຣະ​ມິດ​ຂ້າງ​ຕັດ​ : ການ​ທົດສອບ​ທັກ​ສະ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ທາງ​ວິທະຍາ​ສາດ​
ຕັວ​ແປຣ​ຕົ້ນ​ ວິທີ​ການ​ທົດສອບ​ແບບ​ເທ​ເລີ​ຣ໌​ 2 ຮູບ​ແບບ​ ຄື​ ຮູບ​ພີ​ຣະ​ມິດ​ຂະໜາດ​ຂັ້ນ​ຄົງ​ທີ່​ແລະ​ຮູບ​ພີ​ຣະ​ມິດ​
ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ ຄວາມ​ສາມາດ​ທັກ​ສະ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ທາງ​ວິທະຍາ​ສາດ​
ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ຣະ​ດັບ​ສະຕິປັນຍາ​, ເພດ​, ຈຳນວນ​ເທື່ອ​ໃນ​ການ​ສອບ​,ຄຸນນະພາບ​ຂອງ​ແບບ​ທົດສອບ​
ຕັວ​ແປຣດ​ອົດ​ແທຣກ​ ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃຝ່​ສັມ​ລິດ​, ການ​ປັບ​ຕັວ​, ຄວາມ​ຕື່ນ​ເຕັ້ນ​ ແລະ ອື່ນ ໆ​
ງານ​ວິ​ຈັຍ​ເລື່ອງ​ ການສຶກສາ​ອົງ​ຄ໌​ປະກອບ​ຄັດ​ສັນ​ທາງ​ດ້ານ​ຈິດ​ພິ​ສັຍ​ທີ່​ສຳພັນ​ກັບ​ຜົນ​ສັມ​ລິດ​ທາງ​ການ​ຮຽນ​ພາສາ​ອັງ​ກ​ຣືົດ​ຂອງ​ນັກ​ຮຽນ​ຊັ້ນ​ມັດ​ຢົມ​ສຶກ​ສາ​
ຕັວ​ແປຣ​ຕົ້ນ​ ອົງ​ຄ໌​ປະກອບ​ຄັດ​ສັນ​ທາງ​ດ້ານ​ຈິດ​ພິ​ສັຍ​
ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ ຜົນ​ສັມ​ລິດ​ທາງ​ການ​ຮຽນ​
ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ເພດ​, ຣະ​ດັບ​ຊັ້ນ​, ຣະ​ດັບ​ສະຕິປັນຍາ​, ອາ​ຢຸ​
ຕັວ​ແປຣດ​ອົດ​ແທຣກ​ ພາ​ວະ​ຈິດ​ໃຈ​, ຄວາມ​ວິດ​ກ​ກັງ​ວົນ​, ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​
ວິທີ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​
1. ໃຊ້​ສະມາຊິກ​ທີ່​ມີ​ລັກສະນະ​ໃກ້​ຄຽງ​ກັນ​ຫລາຍ​ທີ່ສຸດ​ (Homogeneous Group) ໃນ​ລັກສະນະ​ຂອງ​ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ແຕ່​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ຕັວ​ແປຣ​ວິທີ​ນີ້​ຈຳ​ກັດ​ຂອບ​ເຂດ​ການ​ອ້າງ​ອິງ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໄປ​ໃຊ້​ໃຫ້​ແຄບ​ລົງ​
2. ຈັດ​ສະມາຊິກ​ເຂົ້າ​ກລຸ່ມ​ໂດຍ​ການ​ສຸ່ມ​ (Random Assignment) ການ​ຈັດ​ສະມາຊິກ​ເຂົ້າ​ກລຸ່ມ​ໂດຍ​ການ​ສຸ່ມ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ ໂອ​ກາດ​ຫລື​ ຄວາມ​ໜ້າ​ຈະ​ເປັນ​ທີ່​ຄ່າ​ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ຂອງ​ ກລຸ່ມ​ທົດລອງ​ ຫລື​ກລຸ່ມ​ຄວບ​ຄຸມ​ບໍ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ ມີ​ຫລາຍກວ່າ​ໂອ​ກາດ​ທີ່​ຈະ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ກ່ອນ​ກໍ່ການ​ທົດລອງ​
3. ຈັບ​ຄູ່​ສະມາຊິກ​ເທິງ​ພື້ນ​ຖານ​ຂອງ​ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ ແລ້ວ​ຈັດ​ສະມາຊິກ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ຄູ່​ເຂົ້າ​ກລຸ່ມ​ໂດຍ​ການ​ສຸ່ມ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ຈະ​ມາ​ໃຊ້​ເປັນ​ເກນ​ໃນ​ການ​ຈັບ​ຄູ່​ນັ້ນ​ ຄວນ​ຈະ​ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ກັບ​ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ໂດຍ​ມີ​ຄ່າ​ສັມ​ປຣະ​ສິດ​ສ​ຫ​ສຳພັນ​ 0.50 ຫລື​ຫລາຍ​ວ່າ​ ເຊັ່ນ​ I.Q. ມີ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ກັບ​ຜົນ​ສັມ​ລິດ​ທາງ​ການ​ຮຽນ​
4. ຄວບ​ຄຸມ​ສະພາບ​ການ​ໃນ​ການ​ທົດລອງ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ຄົງ​ທີ່​
5. ນຳ​ຕັວ​ແປຣ​ເກີນ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໂດຍ​ພິຈາລະນາ​ໃຫ້ເປັນ​ຕັວ​ແປຣ​ອິດສະຫລະ​ອີກ​ຕັວ​ໜຶ່ງ​
6. ຄວບ​ຄຸມ​ດ້ວຍ​ສ​ຖິ​ຕິ​ໂດຍ​ການ​ໃຊ້​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ປັ່ນປ່ວນ​ຮ່ວມ​ (ANCOVA)
ສະຫລຸບ​ ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ຄວາມ​ແປຣ​ຜັນ​ຂອງ​ຕັວ​ແປຣ​ຫລື​ຄວາມ​ປັ່ນປ່ວນ​ ຊຶ່ງ​ກໍ​ຄື​ ການ​ຈັດ​ກະທຳໃຫ້​ ຄວາມ​ແປຣ​ຜັນ​ຂອງ​ຕັວ​ແປຣ​ນັ້ນ​ ໆ​ ມີ​ຄ່າ​ຫລາຍ​ນ້ອຍ​ຕາມ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ອັນ​ຈະ​ເຮັດໃຫ້​ເຮົາ​ຮູ້​ອິດທິພົນ​ຂອງ​ຕັວ​ແປຣ​ຕ່າງ​ ໆ​ ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ເຮົາ​ຕ້ອງ​ການສຶກສາ​ໄດ້​ຊັດເຈັນ​ ຫລື​ກຳຈັດ​ອິດທິພົນ​ນີ້​ອອກ​ໄປ​ ຈະ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ການ​ຕີ​ຄວາມ​ຜົນ​ ການ​ທົດລອງ​ ຫລື​ການ​ວິ​ຈັຍ​ເປັນ​ໄປ​ຢ່າງ​ຊັດເຈນ​ບໍ່​ຄລຸມ​ເຄຣືອ​ ແລະ​ຈະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ສະຫລຸບ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໄດ້​ຢ່າງ​ຖືກ​ຕ້ອງ​ ໃກ້​ຄຽງ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ​ ຫລາຍ​ທີ່ສຸດ​ຊຶ່ງ​ ຄວາມ​ປັ່ນປ່ວນ​ ໃນ​ທີ່​ນີ້​ໝາຍ​ເຖິງ​ ຄວາມ​ປັ່ນປ່ວນ​ທີ່​ຈະ​ເກີດ​ກັບ​ຕັວ​ແປຣ​ຕາມ​ອັນ​ເປັນ​ຜົນ​ມາ​ຈາກ​ຕັວ​ແປຣ​ຕົ້ນ​



ອ້າງອີງ
https://etraining2012.wordpress.com/%E0%B8%81%E0%B8%B2%E0%B8%A3%E0%B9%80%E0%B8%82%E0%B8%B5%E0%B8%A2%E0%B8%99%E0%B8%95%E0%B8%B1%E0%B8%A7%E0%B9%81%E0%B8%9B%E0%B8%A3%E0%B8%81%E0%B8%B2%E0%B8%A3%E0%B8%A7%E0%B8%B4%E0%B8%88%E0%B8%B1%E0%B8%A2/

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ປັດສະຍາຂອງການສຶກສາ 5 ສາຂາ

ການວິເຄາະ swot ຕົນເອງ