ການຂຽນຕັວແປຣການວິຈັຍ
ແນວຄິດ ຫຼັກການຫລືທິດສະດີ
ຕັວແປຣ ( Variable )
ຕັວແປຣ (Variable) ໝາຍເຖິງ
ເຈົ້າລັກສະນະຫລືຄຸນສົມບັດຂອງສິ່ງຕ່າງ ໆ ທີ່ສາມາດແປຣຄ່າໄດ້ ເຊັ່ນ
ນ້ຳໜັກ ສ່ວນສູງ ອາຢຸ ເພດ ຜົນສັມລິດທາງການຮຽນ ຣະດັບສະຕິປັນຍາ
ເຊື້ອຊາດ ເປັນຕົ້ນ
ໃນການວິຈັຍໂດຍທັ່ວ ໆ ໄປ ມັກຈະແບ່ງຕັວແປຣອອກເປັນ 2 ຊະນິດຄື
1. ຕັວແປຣຕົ້ນ
ຫລືຕັວແປຣອິດສະຫລະ (Independent Variable) ເປັນຕັວແປຣທີ່ເປັນສາເຫດທີ່ກໍ່ໃຫ້ເກີດຜົນ
ຫລືກໍ່ໃຫ້ເກີດການແປຣຜັນຂອງປາກົດການນ໌ ເປັນຕັວແປຣທີ່ຜູ້ວິຈັຍກຳນົດຫລືຈັດກະທຳໄດ້
ເພື່ອສຶກສາຜົນທີ່ເກິດຂື້ນຈາກຕັວແປຣນີ້
2. ຕັວແປຣຕາມ (Dependent Variable) ເປັນຕັວແປຣທີ່ເປັນຜົນຫລາຍຈາກການປ່ຽນແປລງຄ່າຂອງຕັວແປຣອິດສະຫລະ
ເປັນຕັວແປຣທີ່ຜູ້ວິຈັຍມຸ້ງວັດເພື່ອເປັນຂໍ້ມູນສຳລັບນຳມາວິເຄາະເພື່ອຕອບຄຳຖາມຂອງການວິຈັຍວ່າເປັນຜົນຫລາຍຈາກສິ່ງໃດ
ນອກຈາກນີ້ຍັງມີຕັວແປຣອື່ນທີ່ຜູ້ວິຈັຍບໍ່ໄດ້ມຸ້ງສຶກສາໂດຍກົງ
ແຕ່ເປັນຕັວແປຣທີ່ອາດມີຜົນກະທົບຕໍ່ຕັວແປຣຕາມໄດ້ ຕັວແປຣນີ້ຮຽກວ່າ
ຕັວແປຣເກີນ ຫລືຕັວແປຣແທຣກຊ້ອນ (extraneous
Variable) ຫລື ຕັວແປຣຄວບຄຸມ (control
Variable) ຜູ້ວິຈັຍຈະຕ້ອງຮູ້ວ່າມີຕັວແປຣໃດບ້າງທີ່ອາດສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ຕັວແປຣຕາມແລະຫາວິທີການຄວບຄຸມອິດທິພົນຈາກຕັວແປຣແທຣກຊ້ອນ
ເຫຼົ່ານີ້ ຈາກການກວດສອບເອກະສານ
ຕັວແປຣເກີນອາດເກີດຂຶ້ນຈາກແຫຼ່ງຕ່າງ ໆ ດັ່ງນີ້
1. ຈາກກລຸ່ມຕັວຢ່າງຫລືກລຸ່ມປະຊາກອນ
ເປັນຕັວແປຣທີ່ກລຸ່ມຕັວຢ່າງມີມາກ່ອນຈະມີການວິຈັຍ ເຊັ່ນ ອາຢຸ ເພດ
ຣະດັບສະຕິປັນຍາ ຄວາມຖະຫນັດ ເຊື້ອຊາດ ບຸກຄະລິກກະພາບ ສະພາບຄອບຄົວ
ເປັນຕົ້ນ
2. ຈາກວິທີດຳເນີນການທົດລອງ
ແລະການທົດສອບໃນການວິຈັຍເຊີງທົດລອງ ເຊັ່ນ
ຄວາມຜິດພລາດໃນວິທີດຳເນີນການ ຄຸນນະພາບເຄື່ອງມືທີ່ໃຊ້ທົດສອບ
ເວລາທີ່ໃຊ້ທົດສອບ ເປັນຕົ້ນ
3. ຈາກແຫຼ່ງພາຍນອກຫລືສິ່ງແວດລ້ອມ
ເຊັ່ນສຽງລົບກວນ ສະຖານທີ່ບໍ່ເໝາະສົມແລະມີຕັວແປຣອີກປຣະເພດໜຶ່ງ
ທີ່ອາດມີຜົນກະທົບຕໍ່ຕັວແປຣຕາມ
ແຕ່ເຮົາບໍ່ອາດຮູ້ໄດ້ລ່ວງໜ້າວ່າຈະເກີດຂຶ້ນຫລືບໍ່
ຈຶ່ງບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້ ຕັວແປຣເຫຼົ່ານີ້ຮຽກວ່າ ຕັວແປຣດອົດແທຣກ (Intervening Variable) ເຊັ່ນ
ພາວະສຸກຂະພາບ ຄວາມວິດກກັງວົນ ຄວາມຕື່ນເຕັ້ນ ຄວາມຄຽດ ແຮງຈູງໃຈ
ເປັນຕົ້ນ
ຄວາມສຳພັນລະຫວ່າງຕັວແປຣອິດສະຫລະ ຕັວແປຣຕາມ ຕັວແປຣເກີນ
ແລະຕັວແປຣດອົດແທຣກ ສະແດງໄດ້ດັ່ງນີ້
/
ຕັວຢ່າງ
ງານວິຈັຍເລື່ອງ ປຽບທຽບຜົນສັມລິດທາງການຮຽນຂອງນັກຮຽນຊັ້ນມັດຢົມສຶກສາປີທີ່
2 ທີ່ໄດ້ຮັບການສອນ
ໂດຍວິທີສອນ ແບບຄົ້ນພົບແບບນິນນັຍ
ຕັວແປຣຕົ້ນ ວິທີການສອນ 2 ວິທີ ຄື ແບບຄົ້ນພົບ ແລະແບບນິນນັຍ
ຕັວແປຣຕາມ ຜົນສັມລິດທາງການຮຽນ
ຕັວແປຣເກີນ ຣະດັບສະຕິປັນຍາ , ເພດ , ຄຸນນະພາບຂອງແບບທົດສອບ ແລະ ອື່ນ ໆ
ຕັວແປຣດອົດແທຣກ ຄວາມວິດກກັງວົນ, ແຮງຈູງໃຈ , ແຮງຈູງໃຈໃຝ່ສັມລິດ ແລະ ອື່ນ ໆ
ງານວິຈັຍເລື່ອງ ການປຽບທຽບຜົນການປຣະມານຄ່າຄວາມສາມາດດ້ວຍວິທີການທົດສອບແບບເທເລີຣ໌ຮູບພີຣະມິດ
ຂະໜາດຂັ້ນຄົງທີ່ ແລະຮູບພີຣະມິດຂ້າງຕັດ : ການທົດສອບທັກສະກຣະບວນການທາງວິທະຍາສາດ
ຕັວແປຣຕົ້ນ ວິທີການທົດສອບແບບເທເລີຣ໌ 2 ຮູບແບບ ຄື
ຮູບພີຣະມິດຂະໜາດຂັ້ນຄົງທີ່ແລະຮູບພີຣະມິດ
ຕັວແປຣຕາມ ຄວາມສາມາດທັກສະກຣະບວນການທາງວິທະຍາສາດ
ຕັວແປຣເກີນ ຣະດັບສະຕິປັນຍາ, ເພດ, ຈຳນວນເທື່ອໃນການສອບ,ຄຸນນະພາບຂອງແບບທົດສອບ
ຕັວແປຣດອົດແທຣກ ແຮງຈູງໃຈໃຝ່ສັມລິດ, ການປັບຕັວ, ຄວາມຕື່ນເຕັ້ນ ແລະ ອື່ນ ໆ
ງານວິຈັຍເລື່ອງ ການສຶກສາອົງຄ໌ປະກອບຄັດສັນທາງດ້ານຈິດພິສັຍທີ່ສຳພັນກັບຜົນສັມລິດທາງການຮຽນພາສາອັງກຣືົດຂອງນັກຮຽນຊັ້ນມັດຢົມສຶກສາ
ຕັວແປຣຕົ້ນ ອົງຄ໌ປະກອບຄັດສັນທາງດ້ານຈິດພິສັຍ
ຕັວແປຣຕາມ ຜົນສັມລິດທາງການຮຽນ
ຕັວແປຣເກີນ ເພດ, ຣະດັບຊັ້ນ, ຣະດັບສະຕິປັນຍາ, ອາຢຸ
ຕັວແປຣດອົດແທຣກ ພາວະຈິດໃຈ, ຄວາມວິດກກັງວົນ, ສະພາບແວດລ້ອມ
ວິທີການຄວບຄຸມຕັວແປຣເກີນ
1. ໃຊ້ສະມາຊິກທີ່ມີລັກສະນະໃກ້ຄຽງກັນຫລາຍທີ່ສຸດ
(Homogeneous Group) ໃນລັກສະນະຂອງຕັວແປຣເກີນ
ແຕ່ການຄວບຄຸມຕັວແປຣວິທີນີ້ຈຳກັດຂອບເຂດການອ້າງອິງຜົນການວິຈັຍໄປໃຊ້ໃຫ້ແຄບລົງ
2. ຈັດສະມາຊິກເຂົ້າກລຸ່ມໂດຍການສຸ່ມ
(Random Assignment) ການຈັດສະມາຊິກເຂົ້າກລຸ່ມໂດຍການສຸ່ມຈະເຮັດໃຫ້
ໂອກາດຫລື ຄວາມໜ້າຈະເປັນທີ່ຄ່າຕັວແປຣຕາມຂອງ ກລຸ່ມທົດລອງ
ຫລືກລຸ່ມຄວບຄຸມບໍ່ແຕກຕ່າງກັນ
ມີຫລາຍກວ່າໂອກາດທີ່ຈະແຕກຕ່າງກັນກ່ອນກໍ່ການທົດລອງ
3. ຈັບຄູ່ສະມາຊິກເທິງພື້ນຖານຂອງຕັວແປຣເກີນ
ແລ້ວຈັດສະມາຊິກຂອງແຕ່ລະຄູ່ເຂົ້າກລຸ່ມໂດຍການສຸ່ມຕັວແປຣທີ່ຈະມາໃຊ້ເປັນເກນໃນການຈັບຄູ່ນັ້ນ
ຄວນຈະເປັນຕັວແປຣທີ່ມີຄວາມສຳພັນກັບຕັວແປຣຕາມໂດຍມີຄ່າສັມປຣະສິດສຫສຳພັນ
0.50 ຫລືຫລາຍວ່າ ເຊັ່ນ I.Q. ມີຄວາມສຳພັນກັບຜົນສັມລິດທາງການຮຽນ
4. ຄວບຄຸມສະພາບການໃນການທົດລອງໃຫ້ມີຄວາມຄົງທີ່
5. ນຳຕັວແປຣເກີນມາໃຊ້ໃນການວິຈັຍໂດຍພິຈາລະນາໃຫ້ເປັນຕັວແປຣອິດສະຫລະອີກຕັວໜຶ່ງ
6. ຄວບຄຸມດ້ວຍສຖິຕິໂດຍການໃຊ້ການວິເຄາະຄວາມປັ່ນປ່ວນຮ່ວມ
(ANCOVA)
ສະຫລຸບ ການຄວບຄຸມຄວາມແປຣຜັນຂອງຕັວແປຣຫລືຄວາມປັ່ນປ່ວນ
ຊຶ່ງກໍຄື ການຈັດກະທຳໃຫ້ ຄວາມແປຣຜັນຂອງຕັວແປຣນັ້ນ ໆ
ມີຄ່າຫລາຍນ້ອຍຕາມຄວາມຕ້ອງການອັນຈະເຮັດໃຫ້ເຮົາຮູ້ອິດທິພົນຂອງຕັວແປຣຕ່າງ
ໆ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບຕັວແປຣທີ່ເຮົາຕ້ອງການສຶກສາໄດ້ຊັດເຈັນ
ຫລືກຳຈັດອິດທິພົນນີ້ອອກໄປ ຈະຊ່ວຍໃຫ້ການຕີຄວາມຜົນ ການທົດລອງ
ຫລືການວິຈັຍເປັນໄປຢ່າງຊັດເຈນບໍ່ຄລຸມເຄຣືອ
ແລະຈະນຳໄປສູ່ການສະຫລຸບຜົນການວິຈັຍໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ
ໃກ້ຄຽງຄວາມເປັນຈິງ ຫລາຍທີ່ສຸດຊຶ່ງ ຄວາມປັ່ນປ່ວນ ໃນທີ່ນີ້ໝາຍເຖິງ
ຄວາມປັ່ນປ່ວນທີ່ຈະເກີດກັບຕັວແປຣຕາມອັນເປັນຜົນມາຈາກຕັວແປຣຕົ້ນ
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น