ເປັນຫຍັງຄູຕ້ອງເຮັດວິໄຈ

ຄູ​ກັບ​ການ​ວິ​ໄຈ​ ເປັນຫຍັງ​ຄູ​ຕ້ອງ​ເຮັດ​ວິ​ໄຈ​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ເປັນ​ເຄື່ອງ​ມື​ ເປັນ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ທີ່​ທຸກ​ງານ​ໃນ​ທຸກ​ສາ​ຂາ​ອາ​ຊີບ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ຫາ​ຄວາມ​ຮູ້​ ຫລື​ຂໍ້​ຄົ້ນ​ພົບ​ໃນ​ການ​ແກ້​ບັນຫາ​ ຫລື​ພັດທະນາ​ງານ​ໄດ້​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ໜ້າ​ເຊື່ອ​ຖື​
ງານ​ຂອງ​ຄຣູ​ນັບ​ເປັນ​ວິ​ຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນ​ສູງ​ທີ່​ຕ້ອງ​ການ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ຖື​ໄດ້​ໃນ​ຜົນ​ງານ​ ຊຶ່ງ​ຖ້າກ​ຣູ​ໃຊ້​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ຫລື​ແກ້​ບັນຫາ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຂອງ​ຜູ້​ຮຽນ​ຈະ​ສະແດງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິງ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ມັ່ນ​ໄດ້​ໃນ​ການ​ເຮັດ​ວຽກງານ​ຂອງ​ຄຣູ​ແລະ​ເປັນ​ການ​ປຣະ​ກັນ​ຄຸນນະພາບ​ລັກສະນະ​ໜຶ່ງ​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ແບບ​ງ່າຍ​: ບັນ​ໃດ​ສູ່ກ​ຣູ​ນັກ​ວິ​ຈັຍ​
ຄວາມ​ເປັນ​ມາ​
ຫັວ​ໃຈ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ການສຶກສາ​ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ການສຶກສາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ ພ.​ສ.​ 2542 ຄື​ ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ແລະ​ຜູ້​ມີບ​ທ​ບາດ​ສຳຄັນ​ທີ່ສຸດ​ ທີ່​ຈະ​ເປັນ​ພະລັງ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ໃຫ້​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ການສຶກສາ​ປຣະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເຣັດ​ຫລາຍ​ທີ່ສຸດ​ ຄື​ “ຄຣູ​” ຫນ້າທີ່​ໂດຍ​ກົງ​ຂອງ​ຄຣູ​ ຄື​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ຮູ້​ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ພັດທະນາ​ເຕັມ​ຕາມ​ສັກ​ຢ​ພາບ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ​ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ ຄຣູ​ຈະ​ຕ້ອງ​ໃຊ້​ຄວາມ​ພະຍາຍາມ​ຢູ່​ຕະຫລອດ​ເວລາ​ກັບ​ການ​ຄົ້ນ​ຫາ​ວິທີ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ສາມາດ​ຮຽນ​ຮູ້​ໄດ້​ດີ​ທີ່ສຸດ​ ດ້ວຍ​ວິທີ​ການ​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ຕົນເອງ​ຊຶ່ງ​ເປັນ​ທີ່​ຍອມ​ຮັບ​ກັນ​ວ່າ​ ການ​ວິ​ຈັຍ​ເປັນ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ຄົ້ນ​ຫາ​ຄວາມ​ຮູ້​ແລະ​ແກ້​ບັນຫາ​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ເຊື່ອ​ຖື​ໄດ້​ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ ຖ້າກ​ຣູ​ໄດ້​ນຳ​ຫຼັກ​ການ​ສຳຄັນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ຄົ້ນ​ຫາ​ວິທີ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ຮູ້​ ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຜູ້​ຮຽນ​ຈະ​ຊ່ວຍ​ຫາ​ຄຳ​ຕອບ​ຫລື​ຕອບ​ຄຳ​ຖາມ​ທີ່​ຕ້ອງ​ການ​ໄດ້​
ຕາມ​ພະລາຊະບັນຍັັດ​ການສຶກສາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ ພ.​ສ.​ 2542 ຊຶ່ງ​ເປັນ​ກົດ​ຫາຍ​ແມ່ບ​ທ​ດ້ານ​ການສຶກສາ​ສະບັບ​ແຮກ​ຂອງ​ປະເທດ​ໄທ​ ໄດ້​ກ່າວເຖິງ​ຄຣູ​ຜູ້​ສອນ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໄວ້​ ດັ່ງ​ຕໍ່ໄປ​ນີ້​
ມາດຕາ​24(5) ສົ່ງ​ເສີມ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ໃຫ້​ຜູ້​ສອນ​ສາມາດ​ຈັດ​ບັນ​ຢາ​ກາດ​ ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ສື່​ການ​ຮຽນ​ແລະ​ອຳ​ນວຍ​ ຄວາມສະດວກ​ ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ເກີດ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ທັງຫມົດ​ທັງ​ສາມາດ​ໃຊ້​ການ​ວິ​ຈັຍ​ເປັນ​ສ່ວນຫນຶ່ງ​ຂອງ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ ທັງ​ນີ້​ຜູ້​ສອນ​ແລະ​ຜູ້​ຮຽນ​ອາດ​ຮຽນ​ຮູ້​ໄປ​ພຣ້ອມ​ກັນ​ຈາກ​ສື່​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ແລະ​ແຫຼ່ງ​ວິທະຍາ​ການ​ປຣະ​ເພດ​ຕ່າງ​ໆ​
ມາດຕາ​ 30 ໃຫ້​ສະຖານ​ສຶກ​ສາ​ພັດທະນາ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ທີ່​ມີບ​ຣະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ທັງຫມົດ​ທັງ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ໃຫ້​ຜູ້​ສອນ​ສາມາດ​ວິ​ຈັຍ​ເພື່ອ​ພັດທະນາ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ທີ່​ເໝາະ​ສົມ​ກັບ​ຜູ້​ຮຽນ​ໃນ​ແຕ່​ລະ​ຣະ​ດັບ​ການສຶກສາ​
ຈາກ​ເຫດຜົນ​ດັ່ງ​ກລ່າວ​ ເຮັດໃຫ້​ເຫັນ​ວ່າ​ ພ.​ຣ.​ບ.​ ການສຶກສາ​ສະບັບ​ນີ້​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ມາ​ໃຊ້​ເປັນ​ ແນວ​ທາງ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ວິທີ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຂອງ​ຄຣູ​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ຊຶ່ງ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ເປັນ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ທີ່​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ທີ່ດ​ອົດ​ຄລ້ອງ​ກັບ​ວິ​ຖີ​ຊີວິດ​ ການ​ປະຕິບັດ​ຈິງ​ຂອງ​ຄຣູ​ບໍ່​ແມ່ນ​ແຢກ​ສ່ວນ​ຈາກ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ ການ​ວິ​ຈັຍ​ແລະ​ພັດທະນາ​ ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຈຶ່ງ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ພຣ້ອມ​ກັນ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຕາມ​ປົກກະຕິ​ຂອງ​ຄຣູ​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ແບບ​ງ່າຍ​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ ເປັນ​ກຣະ​ບວນ​ການສຶກສາ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ຫາ​ຄຳ​ຕອບ​ຂອງ​ບັນຫາ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ ຈາກ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຫລື​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຫລື​ເປັນ​ຂໍ້​ຄົ້ນ​ພົບ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ຈາກ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ຮູ້​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ ກັບ​ ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ເລື່ອງ​ດຽວ​ກັນ​ ກລ່າວ​ຄື​ ຄຣູ​ ສາມາດ​ກໍ່ການ​ວິ​ຈັຍ​ໄປ​ພຣ້ອມ​ກັບ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ໂດຍ​ປົກກະຕິ​ໄດ້​ຕະຫລອດ​ເວລາ​ ໂດຍ​ຢຶດ​ຫຼັກ​ວ່າ​ ການ​ສອນ​ນຳ​ແລະ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ຕາມ​ ຊຶ່ງ​ບໍ່​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໃຊ້​ສ​ຖິ​ຕິ​ຊັ້ນ​ສູງ​ ເໝືອນ​ກັບ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ທາງ​ການສຶກສາ​ໂດຍ​ທັ່ວ​ໄປ​ກໍ​ໄດ້​ ເຊັ່ນ​ ຄ່າ​ຮ້ອຍ​ລະ​ ຄ່າ​ເສ​ລີ່ຍ​ແລະ​ການ​ແຈກ​ແຈງ​ຄວາມ​ຖີ່​ ເປັນ​ຕົ້ນ​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ຫລື​ຂໍ້​ຄົ້ນ​ພົບ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​
ເປັນ​ວິທີ​ການ​ໜຶ່ງ​ທີ່ກ​ຣູ​ຜູ້​ສອນ​ນຳ​ມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ແກ້​ບັນຫາ​ແລະ​ພັດທະນາ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ໄດ້​ ການ​ວິ​ຈັຍ​ຄຣູ​ທຸກ​ຄົນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ເຮັດ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ຈົນ​ເກີດ​ວົງ​ຈົນ​ PDCA ຄົນ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ເຂົ້າໃຈ​ວ່າ​ເປັນ​ວິທີ​ການ​ທີ່​ຊັບ​ຊ້ອນ​ຫລາຍ​ ໃຊ້​ສ​ຖິ​ຕິ​ສູງ​ແລະ​ຜູ້​ວິ​ຈັຍ​ຕ້ອງ​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້​ສູງ​ໆ​ ຈົບ​ປຣິຍ​ຍາ​ໂທ​ຫລື​ປຣິຍ​ຍາ​ເອກ​ມາ​ຈຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດ​ໄດ້​ ໃນ​ທາງ​ປະຕິບັດ​ຄຣູ​ຜູ້​ສອນ​ທຸກ​ຄົນ​ສາມາດ​ວິ​ຈັຍ​ຣະ​ດັບ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ໄດ້​ຖ້າ​ໄດ້​ສຶກ​ສາ​ວິທີ​ການ​ເພິ່ມເຕິມ​ຈາກ​ເອກະສານ​ຫລື​ຜູ້​ປະຕິບັດ​ຈິງ​ ຊຶ່ງ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ ຄຣູ​ຜູ້​ສອນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ເຮັດ​ຄອບຄູ່​ກັນ​ໄປ​ລະຫວ່າງ​ການ​ສອນ​ກັບ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ ຫາກ​ເກັ່ງ​ສອນ​ແຕ່​ຂາດ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ ຫລື​ເກັ່ງ​ວິ​ຈັຍ​ແຕ່​ຂາດ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ບໍ່​ດີ​ ກໍ​ເ​ປັ​ນົກ​ຣູ​ນັກ​ວິ​ຈັຍ​ບໍ່​ໄດ້​ ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຄຣູ​ທີ່ບ​ຣະ​ສົບ​ຜົນ​ສຳ​ເຣັດ​ມັກ​ຈະ​ກໍ່ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ຄອບຄູ່​ໄປ​ກັບ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຫລື​ຮຽກວ່າ​ “ຄຣູ​ນັກ​ວິ​ຈັຍ​”
ຄວາມຫມາຍ​  ເປັນ​ການ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ຫາ​ຄຳ​ຕອບ​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ມີ​ແບບ​ແຜນ​ ມີ​ຈຸດ​ມຸ້ງ​ໝາຍ​ທີ່​ແນ່ນອນ​ອາໄສ​ລະບຽບ​ວິທີ​ການ​ທາງ​ວິທະຍາ​ສາດ​ຈົນ​ເປັນ​ນັກ​ວິ​ຈັຍ​ແຢກ​ອອກ​ໄດ້​ເປັນ​ 2  ລັກສະນະ​ ຄື​
ລັກສະນະ​ທີ່​ 1 ນັກ​ວິ​ຈັຍ​ທາງ​ການສຶກສາ​ ເປັນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ທີ່​ລະອຽດ​ 5 ບົດ​ ທີ່​ໃຊ້​ສຶກ​ສາ​ໃນ​ຣະ​ດັບ​ປຣິຍ​ຍາ​ເອກ​ ປຣິຍ​ຍາ​ໂທ​ມີ​ການ​ຈັດ​ອົບຮົມ​ກັນ​ທັ່ວ​ໄປ​ 4 ມື້​ 5 ມື້​ ແລະ​ເມື່ອ​ອົບຮົມ​ແລ້ວ​ບໍ່​ມີກ​ນ​ວິ​ຈັຍ​ໄຈ​ໄດ້​ ຈົ່ມ​ປວດ​ຫັວ​ໄປ​ຕາມ​ໆ​ ກັນ​ເພຣາະ​ຕ້ອງ​ໃຊ້​ສ​ຖິ​ຕິ​ຣະ​ດັບ​ສູງ​ໃນ​ທີ່ສຸດ​ຄຣູ​ທີ່​ສອນ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ກໍ​ບໍ່​ປຣະ​ສົບ​ຜົນ​ສຳ​ເຣັດ​ໃນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ໄດ້​ເລຍ​
ລັກສະນະ​ທີ່​ 2 ຄຣູ​ນັກ​ວິ​ຈັຍ​ ເປັນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ທີ່​ເຮັດ​ຄອບຄູ່​ໄປ​ກັບ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ ຄຣູ​ຕາມ​ ພ.​ຣ.​ບ.​ ການສຶກສາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ ພ.​ສ.​ 2542 ຈະ​ຕ້ອງ​ສອນ​ແລະ​ວິ​ຈັຍ​ໄປ​ດ້ວຍ​ ແຕ່​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ເປັນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ທີ່ກ​ຣູ​ຜູ້​ສອນ​ສຶກ​ສາ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ເພື່ອ​ ແກ້​ບັນຫາ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ທີ່​ຕົນເອງ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ ຄວນ​ມີ​ລັກສະນະ​ດັ່ງ​ນີ້​
1.      ຄຣູກ​ນ​ດຽວ​ແກ້​ບັນຫາ​
2.     ຄຣູ​ຫຼາຍ​ຄົນ​ຮ່ວມ​ກັນ​ແກ້​ບັນຫາ​
3.     ຄຣູ​ທັງ​ໂຮງຮຽນ​ຮ່ວມ​ກັນ​ແກ້​ບັນຫາ​
ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ຄຣູ​ແບບ​ງ່າຍ​ສຳລັບ​ຄຣູ​
ເມື່ອບ​ບ​ບັນຫາ​ຫລື​ເມື່ອ​ມີ​ຈົດຫມາຍ​ເພື່ອຈະ​ພັດທະນາ​ຜູ້​ຮຽນ​ ຄວນ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ດັ່ງ​ນີ້​
1.      ກຳນົດ​ຈຸດປະສົງ​ໃຫ້​ຊັດເຈນ​
2.     ອອກ​ແບບ​ການ​ສອນ​
3.     ປະຕິບັດການ​ສອນ​
4.     ບັນ​ທຶກ​ຜົນ​ການ​ສອນ​
5.     ຣາຍ​ງານ​ຜົນ​ການ​ສອນ​
ການ​ຣາຍ​ງານ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ແບບ​ງ່າຍ​
ການ​ຣາຍ​ງານ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ແບບ​ງ່າຍ​ບໍ່​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ຢຶດ​ຕິດ​ກັບ​ຮູບ​ແບບ​ ເຊັ່ນ​ດຽວ​ກັນ​ກັບ​ການ​ ຣາຍ​ງານ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ທາງ​ການສຶກສາ​ໂດຍ​ທັ່ວ​ໄປ​ ຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ນຳ​ສະເໜີ​ 5 ບົດ​ ແຕ່​ການ​ຣາຍ​ງານ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ຄວນ​ນຳ​ສະເໜີ​ຂໍ້​ມູນ​ຕາມ​ສິ່ງ​ທີ່​ເປັນ​ຈິງ​ພຣ້ອມ​ກັບ​ມີ​ຮ່ອງ​ຮອຍ​ຫຼັກ​ຖານ​ທີ່​ປາກົດ​ໃຫ້​ເຫັນ​ຢ່າງ​ຊັດເຈນ​ວ່າ​ ສາມາດ​ນຳ​ສະເໜີ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ແບບ​ໜ້າ​ດຽວ​ຫລື​ແບບ​ 3-10 ໜ້າ​ກໍ​ໄດ້​ ໂດຍ​ມີ​ສ່ວນ​ປະກອບ​ທີ່​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ນຳ​ສະເໜີ​ ໄດ້​ແກ່​
–          ທີ່​ມາ​ແລະ​ບັນຫາ​
–          ວັດ​ຖຸບ​ຣະ​ສົງ​ຄ໌​
–          ວິທີ​ການສຶກສາ​ (ການ​ອອກ​ແບບ​ການ​ສອນ​)
–          ຜົນ​ການສຶກສາ​ (ຜົນ​ການ​ສອນ​)
–          ອ​ພິບ​ຣາຍ​ຜົນ​
–          ຂໍ້​ສະເໜີ​ແນະ​
ການ​ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​
ການ​ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ແບບ​ງ່າ​ນັ້ນ​ ອາດ​ເລືອກ​ຂຽນ​ໄດ້​ 3 ຮູບ​ແບບ​ ຄື​       
            ຮູບ​ແບບ​ທີ່​ໜຶ່ງ​ເປັນ​ແບບ​ລູກ​ທຸ່ງ​  ເນັ້ນ​ຣາ​ງານ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ ບໍ່​ເນັ້ນ​ວິ​ຊາ​ການ​ຫລື​ບໍ່​ເປັນ​ທາງ​ການ​ໂດຍ​ຂຽນ​ໃນ​ 3 ສ່ວນ​ຄື​ ບັນຫາ​ຄື​ຫຍັງ​ ແກ້​ໄຂ​ຢ່າງໃດ​ແລະ​ຜົນ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ເປັນ​ຢ່າງໃດ​
            ຮູບ​ແບບ​ທີ່​ສອງ​ເປັນ​ແບບ​ລູກ​ກຣຸງ​  ເປັນ​ຣາຍ​ງານ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ເຄິ່ງ​ວິ​ຊາ​ການ​ ໂດຍ​ຂຽນ​ສາ​ຣະ​ສຳຄັນ​ຕາມ​ຫົວຂໍ້​ ຕໍ່ໄປ​ນີ້​ ຄື​ ຊື່​ເລື່ອງ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ບັນຫາ​ ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຂອງ​ການສຶກສາ​ຕັວ​ແປຣ​ທີ່​ສຶກ​ສາ​ ປະໂຫຍດ​ທີ່​ຄິດວ່າ​ຈະ​ໄດ້ຮັບ​ວິທີ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ ວິ​ຈັຍ​ແລະ​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ຊຶ່ງ​ອາດ​ມີບ​ຣະ​ເດັນ​ການ​ສະ​ທ້ອນ​ ຄວາມ​ຄິດ​ຂອງ​ຄຣູ​ນັກ​ວິ​ຈັຍ​ຕໍ່​ຜົນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ຫລື​ຜົນ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ຫລື​ພັດທະນາ​ການ​ຮຽນ​ຣູ້້​ເພິ່ມເຕິມ​ອີກ​ກໍ​ໄດ້​
ຮູບ​ແບບ​ທີ່​ສາມ​ເປັນ​ແບບ​ສາກົນ​  ເນັ້ນ​ຣາຍ​ງານ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ເຊີງ​ວິ​ຊາ​ການ​ (Academic report) ທີ່​ມີ​ຮູບ​ແບບ​ລັກສະນະ​ສະເພາະ​ກຳນົດ​ໄວ້​ແລ້ວ​ທີ່​ສາມາດ​ສຶກ​ສາ​ຮຽນ​ຮູ້​ເບິ່ງ​ຕັວ​ຢ່າງ​ໄດ້​ເອງ​
ການ​ພັດທະນາ​ຜູ້​ຮຽນ​ອ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ດ້ວຍ​ກຣະ​ບວນ​ການ​ວິ​ຈັຍ​ ແທ້​ຈິງ​ກໍ​ຄື​ ການ​ຈັດ​ລຳ​ດັບ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ ໂດຍ​ເຣີ່ມ​ຈາກ​ການ​ກຳນົດ​ບັນຫາ​ຫລື​ຈຸດປະສົງ​ໃຫ້​ແຈ່ມ​ແຈ້ງ​ອອກ​ແບບ​ແຜນ​ການ​ສອນ​ ປະຕິບັດການ​ສອນ​ ການ​ປຣະ​ເມີນ​ຜົນ​ຕາມ​ສະພາບ​ຈິງ​  ການ​ບັນ​ທຶກ​ຜົນ​ການ​ສະຫລຸບ​ຣາຍ​ງານ​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ຊຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ສຳພັນ​ກັນ​ເຫມືອນ​ໜຶ່ງ​ເປັນ​ກລຽວ​ເຊືອກ​ເສັ້ນ​ດຽວ​ກັນ​  ໂດຍ​ຄຣູ​ຄວນ​ປະຕິບັດ​ໃຫ້ເປັນ​ວິ​ຖີ​ຊີວິດ​ປະຈຳ​ວັນ​ຕາມ​ປົກກະຕິ​  ເພື່ອ​ພັດທະນາ​ຜູ້​ຮຽນ​ແລະ​ພັດທະນາ​ຄຸນນະພາບ​ການສຶກສາ​ໃຫ້​ດີ​ຢິ່ງ​ຂຶ້ນ​ ຕະຫລອດ​ຈົນ​ສົ່ງ​ຜົນ​ໃຫ້​ຄຣູກ​ລາຍ​ເ​ປັ​ນົກ​ຣູ​ມື​ອາ​ຊີບ​ຢ່າງ​ແທ້​ຈິງ​ຕະຫລອດ​ໄປ​
ສະຫລຸບ​ແນວ​ຄິດ​…ສູ່​ການ​ວິ​ຈັຍ​ແບບ​ງ່າຍ​
ການເຮັດ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ ເຮັດ​ໄດ້​ 2 ວິທີ​
1.      ບັນຫາ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ ການ​ແກ້​ ໃຊ້​ນ​ວັດ​ກຳ​ສື່​ຕ່າງ​ໆ​
2.     ບັນຫາ​ດ້ານ​ພຶດຕິກຳ​ (Case) ການ​ແກ້​ ໃຊ້​ກິດຈະກຳ​
ລັກສະນະ​ການເຮັດ​ວິ​ຈັຍ​ແບບ​ງ່າຍ​ ມີ​ 3 ລັກສະນະ​
1.      ຄຣູກ​ນ​ດຽວ​ແກ້​ບັນຫາ​ ເປັນ​ບັນຫາ​ທີ່ກ​ຣູບ​ບ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຮຽນ​ທີ່​ຕົນເອງ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​
2.     ຄຣູ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ 2 ຄົນ​ ຂຶ້ນ​ໄປຣ່​ວົມ​ກັນ​ແກ້​ບັນຫາ​ ເປັນ​ບັນຫາ​ທີ່​ຕ້ອງ​ໃຫ້​ຄຣູ​ອື່ນ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​
3.     ຄຣູ​ທັງ​ໂຮງຮຽນ​ຮ່ວມ​ກັນ​ແກ້​ບັນຫາ​ ເປັນ​ບັນຫາ​ທີ່ກ​ຣູ​ທຸກ​ຄົນ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ເຂົ້າ​ມາ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ແກ້​ບັນຫາ​
ການ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ເຮັດ​ໄດ້​ 3 ແບບ​
1.      ແບບ​ລູກ​ທຸ່ງ​ ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​ສັ້ນ​ໆ​ ຄື​ ບັນຫາ​ ວິທີ​ແກ້​ໄຂ​ ຜົນ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ແລ້ວ​ແຕ່​ຮູບ​ແບບ​ຂອງ​ຄຣູ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ແນບ​ຫຼັກ​ຖານ​ເກັບ​ໄວ້​ທີ່​ຫ້ອງ​ຮຽນ​ວິທີ​ການ​ແກ້​ບັນຫາ​ເປັນ​ກົນ​ວິທີ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ການ​ໃຫ້​ຜູ້​ອື່ນ​ຍອມ​ຮັບ​
2.     ແບບ​ລູກ​ທຸ່ງ​ ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​ໃນ​ປຣະ​ເດັນ​ຫຼັກ​ ປຣະ​ມານ​ 3-10 ໜ້າ​ອາດ​ແນບ​ເອກະສານ​ປະກອບ​ຫລື​ເກັບ​ໄວ້​ທີ່​ຫ້ອງ​ຮຽນ​
3.     ແບບ​ສາກົນ​ ເປັນ​ການ​ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​ແບບ​ 5 ບົດ​ ເຊື່ອ​ຖື​ ກວດ​ສອບ​ເປັນ​ສາກົນ​ໄດ້​
ການ​ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​ວິ​ຈັຍ​ແບບ​ງ່າຍ​  ໜ້າ​ຈະ​ປະກອບ​ດ້ວຍ​
1.      ບັນຫາ​ທີ່ເກິດຂື້ນ​
2.     ຫານ​ວັດ​ກຳ​ມາ​ແກ້​
3.     ວັດ​ຜົນ​ຈາກ​ນ​ວັດ​ກຳ​
4.     ຂຽນ​ຣາຍ​ງານ​
ດັ່ງ​ນັ້ນ​  ການເຮັດ​ວິ​ຈັຍ​ໃນ​ຊັ້ນ​ຮຽນ​ ຕາມ​ ພ.​ຣ.​ບ.​ ການສຶກສາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ ພ.​ສ.​ 2542 ມາດຕາ​ 24(5)  ແລະ​ມາດຕາ​ 30 ບໍ່​ໄດ້​ຍາກ​ຢ່າງ​ທີ່​ຄິດ​ ເຮົາ​ໄປ​ຢຶດ​ຕິດ​ກັບ​ວິ​ຈັຍ​ 5 ບົດ​ ທີ່​ຮຽນ​ໃນ​ຣະ​ດັບ​ປຣິຍ​ຍາ​ໂທ​  ປຣິຍ​ຍາ​ເອກ​ ທີ່​ໃຜ​ໆ​ ທ່ານ​ວ່າ​ຍາກ​ແຕ່​ເປລົ່າ​ເລຍ​ງ່າຍ​ແທ້ ໆ​ ຂໍ​ໃຫ້​ລົງ​ມື​ເຮັດ​ທ່ານ​ເຮັດ​ ວິ​ຈັຍ​ຫລາຍ​ມາ​ແລ້ວ​ແຕ່​ທ່ານ​ຢັງ​ບໍ່​ຮູ້​ຈັກ​ຕົນເອງ​ວ່າ​ໄດ້​ເຮັດ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ຢ້ານ​ຜິດ​
ອ້າງອີງ

https://etraining2012.wordpress.com/%E0%B8%84%E0%B8%A3%E0%B8%B9%E0%B8%81%E0%B8%B1%E0%B8%9A%E0%B8%81%E0%B8%B2%E0%B8%A3%E0%B8%A7%E0%B8%B4%E0%B8%88%E0%B8%B1%E0%B8%A2-%E0%B8%97%E0%B8%B3%E0%B9%84%E0%B8%A1%E0%B8%84%E0%B8%A3%E0%B8%B9%E0%B8%95/

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ປັດສະຍາຂອງການສຶກສາ 5 ສາຂາ

ການວິເຄາະ swot ຕົນເອງ