ຈິດຕະວິທະຍາສຳລັບຄູ

ທິດສະດີ​ຂອງ​ ອໍ​ຊູ​ເບນ​
ປະຫວັດ​
ອໍ​ຊູ​ເບນ​  ເປັນ​ນັກ​ຈິດ​ວິທະຍາ​ແນວ​ປັນຍາ​ນິຍົມ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ຈາກ​ເພຍ​ເຈ​ຕ໌​ແລະ​ບ​ຣູ​ເນີ​ຣ໌​ ເພາະ​ອໍ​ຊູ​ເບນ​ບໍ່​ໄດ້​ມີ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທີ່​ຈະ​ສ້າງ​ທິດສະດີ​ທີ່​ອະທິບາຍ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໄດ້​ທຸກ​ຊະນິດ​
ທິດສະດີ​ຂອງ​ອໍ​ຊູ​ເບນ​ເປັນ​ທິດສະດີ​ທີ່​ຫາ​ຫຼັກ​ການ​ອະທິບາຍ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ທີ່​ຮຽກວ່າ "Meaningful Verbal Learning" ເທົ່າ​ນັ້ນ​ ໂດຍ​ສະເພາະ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຢງ​ຄວາມ​ຮູ້​ທີ່​ປາກົດ​ໃນ​ຫນັງສື​ທີ່​ໂຮງຮຽນ​ໃຊ້​ກັບ​ຄວາມ​ຮູ້​ເດີມ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ສະຫມອງ​ຂອງ​ຜູ້​ຮຽນ​ໃນ​ໂຄງ​ສ້າງ​ສະຕິປັນຍາ​(Cognitive Structure) ຫລື​ການ​ສອນ​ໂດຍ​ວິທີ​ການ​ໃຫ້​ຂໍ້​ມູນ​ຂ່າວ​ສານ​ ດ້ວຍ​ຖ້ອຍ​ຄຳ​
ທິດສະດີ​ຂອງ​ອໍ​ຊູ​ເບນ​
-                    ເນັ້ນ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ແລະ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
-                    ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​  ນັ້ນ​ຄື​ ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ເຊື່ອມ​ໂຢງ​(Subsumme) ສິ່ງ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ຮຽນ​ຮູ້​ໃໝ່​ ຫລື​ ຂໍ້​ມູນ​ໃໝ່​ ກັບ​ຄວາມ​ຮູ້​ເດີມ​ທີ່​ມີ​ມາ​ກ່ອນ​
ທິດສະດີ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
ອໍ​ຊູ​ເບນ​ ໄດ້​ແບ່ງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ອອກ​ເປັນ​ 4 ປຣະ​ເພດ​ດັ່ງ​ຕໍ່ໄປ​ນີ້​
-   ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ຮັບ​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
-   ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ຮັບ​ແບບ​ທ່ອງ​ຈຳ​ໂດຍ​ບໍ່​ຄິດ​ຫລື​ແບບ​ນົກ​ແກ້ວ​ນົກ​ຂຸນ​ທອງ​
-   ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ຄົ້ນ​ພົບ​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
-   ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ຄົ້ນ​ພົບ​ແບບ​ທ່ອງ​ຈຳ​ໂດຍ​ບໍ່​ຄິດ​ ຫລື​ແບບ​ນົກ​ແກ້ວ​ນົກ​ຂຸນ​ທອງ​
ຄວາມຫມາຍ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ທີ່​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້ຮັບ​ມາ​ຈາກ​ການ​ທີ່​ຜູ້ດ​ອົນ​ ອະທິບາຍ​ສິ່ງ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ຮຽນ​ຮູ້​ໃຫ້​ຮູ້​ແລະ​ຜູ້​ຮຽນ​ຮັບ​ຟັງ​ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​
ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ຕັວ​ແປ​ 3 ຢ່າງ​ ດັ່ງ​ຕໍ່ໄປ​ນີ້​
-     ສິ່ງ​ (Materials) ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ຮຽນ​ຮູ້​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
-     ຜູ້​ຮຽນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ປະສົບການ​ແລະ​ມີ​ຄວາມ​ຄິດ​ທີ່​ຈະ​ເຊື່ອມ​ໂຢງ​
-     ຄວາມ​ຕັ້ງ​ໃຈ​ຂອງ​ຜູ້​ຮຽນ​ແລະ​ການ​ທີ່​ຜູ້​ຮຽນ​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້​ ຄິດ​ທີ່​ຈະ​ເຊື່ອມ​ໂຢງ​ສິ່ງ​ທີ່​ຮຽນ​ຮູ້​ໃໝ່​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ກັບ​ໂຄງ​ສ້າງ​ພຸດ​ທິ​ປັນຍາ​
ປຣະ​ເພດ​ຂອງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ຮັບ​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​
1. Subordinate learning  ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ຮັບ​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​ ໂດຍ​ມີ​ວິທີ​ການ​ 2 ປຣະ​ເພດ​ ຄື​
                                 1.1 Deriveration Subsumption
                                 1.2 Correlative subsumption
2. Superordinate learning  ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ໂດຍ​ການ​ອ​ນຸ​ມານ​
3. Combinatorial learning ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຫຼັກ​ການ​ ກົດ​ເກນ​ຕ່າງ​ໆ​ເຊີງ​ປະສົມ​
Advance organizer
ເປັນ​ເທກ​ນິກ​ທີ່​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຮຽນ​ຮູ້​ຢ່າງ​ມີ​ຄວາມຫມາຍ​ຈາກ​ການ​ສອນ​ຫລື​ບັນລະຍາຍ​ຂອງ​ຄຣູ​
      ອໍ​ຊູ​ເບນ​ຖື​ວ່າ​ Advance Organizer ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຫລາຍ​ເພາະ​ເປັນ​ວິທີ​ການສ້າງ​ການ​ເຊື່ອມ​ຊ່ອງ​ວ່າງ​ລະຫວ່າງ​ຄວາມ​ຮູ້​ທີ່​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້​ຮູ້​ແລ້ວ​(ຄວາມ​ຮູ້​ເດີມ​)ກັບ​ຄວາມ​ຮູ້​ໃໝ່​ທີ່​ໄດ້ຮັບ​
ຫຼັກ​ການ​ທັ່ວ​ໄປ​ທີ່​ນຳ​ມາ​ໃຊ້​ ຄື​
-    ການ​ຈັດ​ຮຽບຮຽງ​ຂໍ້​ມູນ​ຂ່າວ​ສານ​ທີ່​ຕ້ອງ​ການ​ໃຫ້​ຮຽນ​ຮູ້​ອອກ​ເປັນ​ໝວດ​ໝູ່​
-    ນຳ​ສະເໜີ​ກອບ​ ຫຼັກ​ການ​ກວ້າງ​ ໆ​ ກ່ອນທີ່ຈະ​ໃຫ້​ຮຽນ​ຮູ້​ໃນ​ເລື່ອງ​ໃໝ່​
-    ແບ່ງ​ບົດ​ຮຽນ​ເປັນ​ຫົວຂໍ້​ສຳຄັນ​ ແລະ​ບອກ​ໃຫ້​ຮູ້​ກ່ຽວກັບ​ຫົວຂໍ້​ສຳຄັນ​ທີ່​ເປັນ​ຄວາມ​ຄິດ​ ລວມ​ຍອດ​ໃໝ່​ທີ່​ຕ້ອງ​ຮຽນ​

ສະຫລຸບ​
ອໍ​ຊູ​ເບນ​ ເປັນ​ທິດສະດີ​ກຸ່ມ​ພຸດ​ທະ​ປັນຍາ​ ເນັ້ນ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ຜູ້​ຮຽນ​ ອໍ​ຊູ​ເບນ​ຈະ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ທັງ​ Discovery ແລະ​ Expository technique ຊຶ່ງ​ເປັນ​ການ​ສອນ​ທີ່ກູຣູ​ໃຫ້​ຫຼັກ​ເກນ​ ແລະ​ຜົນ​ລັບ​ທ໌​ ອໍ​ຊູ​ເບນ​ມີ​ຄວາມ​ເຫັນ​ວ່າ​ສຳລັບ​ເດັກ​ໃຫຍ່​ (ອາ​ຢຸ​ເກີນ​11ຫລື​ 12 ປີ​)ນັ້ນ​ ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ແບບ​ Expository technique ໜ້າ​ຈະ​ເໝາະ​ສົມ​ກວ່າ​ເພາະ​ເດັກ​ໄວນີ້​ສາມາດ​ເຂົ້າໃຈ​ເລື່ອງ​ລາວ​ ຄຳ​ອະທິບາຍ​ຕ່າງ​ໆ​ໄດ້​


ອ້າງອີງ
http://asmini1122.blogspot.com/2012/09/blog-post_1402.html



ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ປັດສະຍາຂອງການສຶກສາ 5 ສາຂາ

ການວິເຄາະ swot ຕົນເອງ